FET i naturlig cykel görs bara om man har regelbunden mens och alltid har äl så stimulerat är ganska vanligt trots allt. Vid ÄD/EA görs nästan uteslutande stimulering först för då vet man garanterat att allt står rätt till,man har ingen egen äl som kan ha gett upphov till graviditet och det är lätt att synka ihop allt som ska klaffa.
Men hur kan de vara så säkra på att några ägg går frysa då? Är det proffesionella donatorer? Annars är det ju så att endast 40% av alla som gör IVF får till frysen och då i regel bara nåt fåtal ägg. Och eftersom 15% dör vid upptining gäller det att man har rätt många i frysen för att vara garanterad insättning. Ni måste sätta er in i allt väldigt noga innan ni påbörjar proceduren! Det är ju dessutom olagligt så det är ju många aspekter. Och jag sätter mig inte alls emot,jag tycker absolut det borde vara lagligt,men visst är det krångel med det nu så jag hoppas ni "pluggar på".
Blir det en massa mediciner för din del-som jag faktiskt tror!- så är det inget alls att gruva sig för. Jag har tatt sprutor 8 ggr och massor med annat,det går bara bra. Syftet är ju gott!