• Gravid 2008

tips på vad man kan åtgärda repor med..

Hej. jag skulle vilja ha lite tips och råd på vad man kan göra år repor på sin bil. har ett garage, men de är så himla svårt att komma in i de. så de har kommit skavanker lite var som. vad finns de för tips. en bil idag r ju gjord av mestadels plast. ska man polera, eller finns de något dundermedel. Har inga djupa märken. bara ytliga dragmärken i plasten..

tips tack...    

• Svar på tråden tips på vad man kan åtgärda repor med..
  • Pallas

Prova en bra lackrengöring/rubbing och se vad som händer, Det kan ju knappast bli värre?

• Rabarbapuppa

Turtle har nåt som heter Scratch Remover. Den funkar faktiskt helt okej på lätta små repor. Finns på Jula och Mekonomen etc.

/Puppa 

• Nyfikna72

Dom produkterna fungerar nog bara på lack...... Det är ju iallafall polerbart. En reva i nå stötfångarplast sitter nog där det sitter

• Rabarbapuppa

Jaha, jag läste inte att det var stötfångarplast. Är det det som TS avser då? kanske menar att många delar är av plast på en bil, men att det är lackad plast?

Nä, på stötfångare av plast är det svårt. Jag brukar fräscha upp dem med "Bumper Shine" bara.

• Nyfikna72

Jo det kan ju vara lackad plast också förstås.......summa summarum är iallafall att är repan ytlig, alltså färgen ej är genombruten eller skadad så går det att rubba bort. Ser man grundfärg eller plast i repan så är det kört. Då får man lägga i färg och göra det så bra som möjligt.

Svar på tråden tips på vad man kan åtgärda repor med..