• Besa

Änglaföräldrar vem vill ställa upp på intervju om minskade fosterörelser...

Hej..

Jag är en änglamamma som förlorade min  dotter en vecka innan beräknad förlossning. Jag kände mina barns fosterrörelser minska mot slutet av graviditeten. Detta påpekade jag till min barnmorska men hon viftade bort min oro. Nu har det gått två år sen min dotter dog.

Jag håller på och gör ett projekarbete i skolan om minskade fosterrörelser i slutet av graviditeten, samt hur vården bemöter änglaföräldrar som har mist sitt barn. Jag kommer att intervjua barnmorskor för att kunna utföra mitt projekt. Nu behöver jag träffa andra ängla föräldrar som har varit i samma situation som jag och berätta om era historier. Jag är evigt tacksam om någon kunde ställa upp på detta. Ni får jätte gärna inboxa om om ni vill berätta er historia..    

• Svar på tråden Änglaföräldrar vem vill ställa upp på intervju om minskade fosterörelser...
  • Besa

Många som läser men så tråkigt att ingen kan ställa upp

• Claudia gbg

En tanke jag får, helt spontant, är att man inte vet vad för sorts projekt det är. Hur seriöst är det, vad ska du ha det till osv. Lycka till!

• Besa
    Claudia gbg skrev 2013-05-27 20:32:12 följande:
    En tanke jag får, helt spontant, är att man inte vet vad för sorts projekt det är. Hur seriöst är det, vad ska du ha det till osv. Lycka till!

Hej tack för att du skrev, jag håller på med ett kurs på komvux och den kursen heter projektarbete. Jag ska försöka höja upp mitt betyg så att jag kan komma in på högskolan. I den här kursen kan man välja fritt vad man vill skriva om, det kan vara allt ex om någon vill skriva om hur man startar ett företag etc. I mitt fall eftersom det är en så kallad prövning på mitt arbete så kunde jag välja att skriva ett uppsats. Jag har då valt att skriva om minskade fosterrörelser i slutet av graviditeten samt hur vården bemöter änglaförälder både innan och efter händelsen. Detta är så kallad uppsats men kursen heter projekt arbete. Det är bara min lärare som ska läsa och man kan vara helt ananyom. Anledning att jag har valt som jag då tidigare nämnde är att jag själv är drabbad jag tänkte att kanske jag kan få lite svar på mina frågor. Jag behöver någon som kan berätta hur det har varit i er situation berätta ex graviditet, bemöttningen samt om fosterrörelserna etc.. Jag hoppas att jag har gett dig svar, det är så svårt att skriva från Mob. Jag är jätte tacksam om någon vill ställa upp jag ska lämna in min arbete nästa vecka så det är verkligen bortom...
  • Claudia gbg

Jag beklagar din sorg. Jag har inte erfarenheten men fick bara den tanken när jag läste ditt inlägg, att det kanske var därför du inte fått svar... Lycka till!

• xerox

Har du FB? Finns många grupper där med änglamammor. Är själv en också

• Besa
    xerox skrev 2013-05-27 21:06:16 följande:
    Har du FB? Finns många grupper där med änglamammor. Är själv en också

Ja jag har men jag kan inte hitta några där.,
  • Claudia gbg

Det är ju lite i senaste laget. Hoppas att du har börjat slipa på en alternativ variant...

• Besa

Jag har pratat med ordförande på spädbarnsfonden hon kommer att hjälpa mig med mina frågor samt att hitta någon som vill ställa upp på intervju..

Svar på tråden Änglaföräldrar vem vill ställa upp på intervju om minskade fosterörelser...