Bästa ångestdämparen, alkohol eller benso?
Vilken av dessa substanser tycker ni är mest ångestdämpande tex. vid panikångest eller mer generell ångest? Alkohol är ju iaf lättare att införskaffa...
Vilken av dessa substanser tycker ni är mest ångestdämpande tex. vid panikångest eller mer generell ångest? Alkohol är ju iaf lättare att införskaffa...
Tycker eller ÄR?
Alkohol ÄR ju ångestframkallande efter lite intag...
Benso såklart.
Av alkohol får du förhöjd ångest...
Vadå såklart? Det är inte självklart vad andra har för upplevelser! Alkohol ger minskad ångest, det har människa känt till i tusentals år, varför tror du att det är den vanligaste substansen att självmedicinera med?
Alcohol är helt klart bättre. Benzo förstör ens tankeförmåga och liv.
Att fler använder alkohol är för att det är LÄTTARE att få tag på..
Jag har lidit av ångest av och till sålänge jag kan minnas. Och om alkohol skall fungera så måste en ju vara i princip lite salongsberusad hela tiden, och det håller ju inte i längden. Men visst kan det vara skönt med en sängfösare för att slippa ångestfyllda tankar innan läggdags. Sedan så finns det ju olagliga substanser som också fungerar, men det är ju inget att rekomendera heller. Utan jag skulle satsa på att gå till en läkare och få något utskrivet, ev i samband med terapi. För mig så har kombinationen sobril och sertralin varit mycket effektiv i omgångar. Bättre än alla sängfösare i världen.