• peaches101

Gå upp i vikt / större höfter med träning?

Jag är ca 175 cm lång och väger runt 60 kg, tror jag, har ingen våg.. Men det vägde jag sist. 

Jag skulle vilja veta om det är möjligt att träna till sig större lår (övre delen, så det blir mer höfter) 
    Vill också ha större rumpa men är rädd att jag ska träna bort den om jag tränar den.. Har väldigt lätt för att gå ner i vikt och jag tycker att jag är alldeles för smal just nu. Inte så det ser sjukt ut på något sätt men gillar inte hur kroppen ser ut i spegeln, så jag vill lägga på mig.

Har försökt att gå upp genom att äta mycket kolydrater (fullkornspasta, potatis osv) och försöka ligga på ett kaloriöverskott vilket är väldigt svårt om man inte vill äta onyttigt, tycker jag iaf. Så är min sista utväg att börja med gainer eller så? Eller har någon nåt supertips?  

• Svar på tråden Gå upp i vikt / större höfter med träning?
  • Johan75

Du kan definitivt göra rumpan större genom att träna. Det gäller dock att äta mycket för att det ska funka. Tittar du på "byggare" och fitnessmänniskor så ligger de på ett rejält överskott under träningsperioderna för att sen "deffa" när det närmar sig tävling. 

Är det större rumpa och viktuppgång som är målet är det effektivaste att äta väldigt mycket, troligtvis betydligt mer än vad du är sugen på.  

Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Gå upp i vikt / större höfter med träning?