• MysMamman87

Bästa affär med förlovningsringar?

Hej.

Jag vet att alla har olika smak, men jag tänkte höra ändå vilken affär ni tycker är bäst och vad som är rimligt pris för en förlovningsring?

Har ni några tips på affär där de har 2 ringar för special pris får ni gärna skriva det också :) 

• Svar på tråden Bästa affär med förlovningsringar?
  • MysMamman87
    Saraldor skrev 2013-04-23 22:25:19 följande:
    Vigselbutiken.se tror jag adressen är
    den är bra och de är snabba.

Men då ska man veta storlek också, tycker det blir krångligt över nätet.
    Vet du nån bra som man kan besöka i verkliga livet eller vad jag ska kalla det?  :p
  • elyse

Gå till en riktig butik och välj den där ni får bra bemötande. Vi var inne i två andra butiker innan vi valde "vår" - vi gick ifrån de andra två p.g.a. dålig service. Visst, vi köpte inga svindyra ringar, men 4- och 6000 styck gick de miste om. 

• MysMamman87
    elyse skrev 2013-04-23 22:29:25 följande:
    Gå till en riktig butik och välj den där ni får bra bemötande. Vi var inne i två andra butiker innan vi valde "vår" - vi gick ifrån de andra två p.g.a. dålig service. Visst, vi köpte inga svindyra ringar, men 4- och 6000 styck gick de miste om. 
    Jo, det va det jag tänkte. Lika bra att ta en riktig butik. Då är man helt säker.
    Var köpte ni era och hur mycket kostade de? Om man får fråga det. 
  • Saraldor

Guldfynd finns ju i de flest städer, albrekts finns oxå i det flesta städer. 

är det så att ni måst ha dem i guld, eller fungera det med Silver/ stål ringar. 

när ja var både förlovad och gift så hade vi stål ringar och de var grymt snygga, men vi hade dem  främst för att det var den still som passade oss.

Nu är nackdelen att jag få ju inget för dem så de är bara att slänga nu.. :)

• Kim J

Gå till en guldsmed och få den ring du vill ha och ett prisförslag. Har du dessutom smycken som ligger hemma å skräpar kan dessa användas. Vår smed tog 1000:- för arbetet, så har man lite guld liggandes kan det bli billigt ;)
    Min diamantvigselring gick på mindre än halva priset jämfört med de vi tittat på i butik som var liknande!

• MysMamman87
    Saraldor skrev 2013-04-23 22:32:29 följande:
    Guldfynd finns ju i de flest städer, albrekts finns oxå i det flesta städer. 

är det så att ni måst ha dem i guld, eller fungera det med Silver/ stål ringar. 

när ja var både förlovad och gift så hade vi stål ringar och de var grymt snygga, men vi hade dem  främst för att det var den still som passade oss.

Nu är nackdelen att jag få ju inget för dem så de är bara att slänga nu.. :)

Jo, det ska va guld.. hehe. 
  • elyse
    MysMamman87 skrev 2013-04-23 22:31:51 följande:
    Jo, det va det jag tänkte. Lika bra att ta en riktig butik. Då är man helt säker.
    Var köpte ni era och hur mycket kostade de? Om man får fråga det. 
    Vi gick till en liten butik här i Uppsala. Min ring kostade lite över 4000 och hans 6000. 
  • MysMamman87

En helt annan fråga som kanske är lite pinsam att fråga i butik.

Det är alltid två ringar, en dam och en herr bredvid varandra och ett pris till de. Är det priset för båda? 

Svar på tråden Bästa affär med förlovningsringar?