• Midnight

Planerar en resa till Los Angeles med omnejd!

Hej!

Som rubriken lyder planerar jag en resa för två vuxna till Los Angeles, i maj.
    Jag vill ha massor av tips på vad man kan göra, bör se, ska passa sig för osv osv!
    Bra ställen att bo på?
    Alla tips mottages!
    Glad

• Svar på tråden Planerar en resa till Los Angeles med omnejd!
  • JPT

Åk till San Diego (som jag för övrigt tyckte mycket bättre om än LA)! Det har en stadskärna på ett helt annat sätt än LA och det var betydligt mysigare. LA är så utspritt och det passade inte riktigt mig, men där är vi ju alla olika.

Bil känns hur som helst som ett måste när ni är i Kalifornien så att ni kan ta er runt smidigt. Tänk på att det är mycket trafik bara och många sträckor tar i slutändan längre tid än vad man tänkt sig. Annars är det relativt lätt att köra i USA. 

* Åk längs med Mulholland Drive och titta på den fina utsikten! 
    * Njut av de härligt breda stränderna där man verkligen har möjlighet att ligga ned i fred. Ni kan till exempel ta er till Redondo Beach eller Hermosa Beach som kanske är lite lugnare än till exempel Venice eller Santa Monica. 

Vad tycker ni om att göra?  Glad

• Midnight

Tack för tipsen!

Vi gillar det mesta! Det vi inte är jätteintresserade av är kanske museer om det inte är något speciellt museum. Och vi har inte tänkt festa. Vi vill se saker och uppleva saker :)
    Vilka områden är det bäst att bo i i L.A? Och vilka ska man undvika?
    Vi funderar på att ta en sväng till Las Vegas också. I San Francisco har vi vart, men har så klart inget emot att åka tillbaka.
    Vi ska vara borta i 1 vecka, så tiden måste ju planeras en aning så man hinner med "det bästa".

• evaoregon

Jag gillar också San Diego mer än Los Angeles.  I San Diego finns flera intressanta sevärdheter som San Diego zoo (jättestort), safari park och Seaworld.  

Svar på tråden Planerar en resa till Los Angeles med omnejd!