• Anonym (smedgubbe)

Gift med narkoman, ett rent helvete.

Är det någon annan här på fl som är gift, har varit tillsammans med en narkoman och förstår hur jävla pissdåligt jag mår!!!!!

Fyfan hon får mej att mer och mer hata henne, prova själva att prata med en "pillerburk" och se vad det blir för gensvar.
    Jag älskade henne och såg ingen annan kvinna, och jobbigt nog har jag fortfarande känslor kvar för henne som är jävligt svåra att bli av med.
    Nu ligger vi i skillsmässa och väntar bara på den jävla väntetiden, varje dag hotar hon mej med diverse saker, att jag inte ska få träffa mitt barn, att skicka folk på mej, att förstöra våran bil med mera.

Hon skändar vårat hem med knark som jag har hittat vid flera tillfällen och kommer hem full och påverkad när hon känner för det.
    Jag har verkligen provat allt utom att gå till myndigheter, och jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag mår så jävla dåligt hela tiden.

Ville nog mest skriva av mej men även få tips, råd, synpunkter eller bara någon att prata med.

fyfan för att älska och vara gift med en narkoman. 

• Svar på tråden Gift med narkoman, ett rent helvete.
  • Masken84

Vill hon inte söka hjälp så finns det nog tyvärr inget att göra. Hur många barn har ni och ålder? För jag skulle aldrig lämna mitt barn ensam med en knarkare!!

• Masken84

Jo min mamma var beroende av starka smärtstillande när jag växte upp! Har en aning om hur du känner dig!

• frappa

Är det illegala piller hon skaffar, eller är de läkarutskrivna till henne?

• Anonym (smedgubbe)
    frappa skrev 2013-04-23 20:27:17 följande:
    Är det illegala piller hon skaffar, eller är de läkarutskrivna till henne?
    nej nej, olagligt.
    Barnet är inte mitt biologiska men jag ser henne som min egen, jag var med under hela graviditeten och på förlossning och har tagit hand om henne hela tiden, älskar henne över allt annat.
    Jag har kollat upp allt, och vad beträffar "min dotter"  och jag har inga rättigheter överhuvudtaget. 
  • smulpaj01

Vad tragiskt............ trist också att du inte adopterade dottern innan skilsmässan.

• Anonym (Jag)

Jag är gift med en man som missbrukade en period. Han slutade för 3 år sedan och det räddade vårt äktenskap. Han är en helt annan människa idag och vi har det jättebra tillsammans.

Har du någon du kan prata med eller står du ensam i allt elände? 

• Anonym (smedgubbe)
    smulpaj01 skrev 2013-04-23 20:36:51 följande:
    Vad tragiskt............ trist också att du inte adopterade dottern innan skilsmässan.
    Tro mej att jag har försökt, men den biologiska fadern som förövrigt oxå är en narkoman och inte har något som helst intresse av tösen, vägrar låta mej adoptera. Fastän han inte har vårdnaden så kan han vara med och bestämma detta tydligen enligt familjerätten. 
    Tro mej jag har försökt allt, ringt överallt för att ta reda på så mycket jag kan, och jag sitter i en plågsam jävla rävsax, där alternativen är att ringa myndigheter och vattna i min fru och kanske aldrig få se min dotter igen. och tja det andra alternativet vet jag inte....

Jag har velat adoptera sen dagen hon föddes men jag får inte!!! 
  • Anonym (??)
    Anonym (smedgubbe) skrev 2013-04-23 20:32:50 följande:
    nej nej, olagligt.
    Barnet är inte mitt biologiska men jag ser henne som min egen, jag var med under hela graviditeten och på förlossning och har tagit hand om henne hela tiden, älskar henne över allt annat.
    Jag har kollat upp allt, och vad beträffar "min dotter"  och jag har inga rättigheter överhuvudtaget. 
    Bara för att hon inte får dom utskrivna här behöver inte vara likvärdigt med att det är olagligt, känner till flera ställen man kan mer eller mindre bara beställa piller av önskat sort fullt legalt.
    Vad är det för piller det handlar om, i vilken utstrekning tass dessa, hur påverkar det livet i övrigt?

• Anonym (smedgubbe)
    Anonym (Jag) skrev 2013-04-23 20:39:01 följande:
    Jag är gift med en man som missbrukade en period. Han slutade för 3 år sedan och det räddade vårt äktenskap. Han är en helt annan människa idag och vi har det jättebra tillsammans.

Har du någon du kan prata med eller står du ensam i allt elände? 
    Min fru var drogfri, men nu har hon börjat igen, en process som har pågått länge, och bara blir värre och värre. Jag vill inget hellre änn att hon ska "vakna upp" och att det ska finnas en chans att rädda våran familj. 
    Men jag vet inte, så fruktansvärt elak som hon är nu finns inte, så det har ju satt djupa sår som jag inte vet om vi kan läka, och jag kommer gå omkring med en oro hela tiden för att det ska sätta igång igen.
    Jag vet inte om jag orkar med en sådan här sak en gång till, tyvär. 
  • smulpaj01
    Anonym (smedgubbe) skrev 2013-04-23 20:42:45 följande:
    Tro mej att jag har försökt, men den biologiska fadern som förövrigt oxå är en narkoman och inte har något som helst intresse av tösen, vägrar låta mej adoptera. Fastän han inte har vårdnaden så kan han vara med och bestämma detta tydligen enligt familjerätten. 
    Tro mej jag har försökt allt, ringt överallt för att ta reda på så mycket jag kan, och jag sitter i en plågsam jävla rävsax, där alternativen är att ringa myndigheter och vattna i min fru och kanske aldrig få se min dotter igen. och tja det andra alternativet vet jag inte....

Jag har velat adoptera sen dagen hon föddes men jag får inte!!! 

Hur gammal är din dotter? Du kan söka hjälp hos soc, Om dem beslutar att du är en viktig person i dotterns liv så kan du via rätten få umgänge med henne.

Det är något som socialnämnden isåfall ansöker om, kanske kan vara värt ett försök?

Har biopappan kontakt med dottern?    
Svar på tråden Gift med narkoman, ett rent helvete.