Inlägg från: Anonym (tvärtom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvärtom)

Sex efter otrohet

Torgny 629 skrev 2013-04-23 23:41:22 följande:
    Att ni orkar med att bli bedragna. är man i ett förhållande så är det bara du o han eller hon o du. hoppar man i säng med nån annan om man är i ett förhållande kan man inte älska sin partner. då är det bara ni i ett förhållande inget snedsteg. som det brukar kallas en gång otrogen alltid otrogen.
    Man kanske vill försöka, för att man byggt upp alldeles för mycket för att kasta bort? Låt det vara deras/våra beslut och du får göra som du vill om du en dag hamnar i den situationen. Sex och kärlek är inte samma sak och alla är inte otrogna jämnt bara för att de varit det en gång.

TS, när jag kom på att min man varit otrogen fick jag som en exakt motsatt reaktion som dig.. Jag skulle visa att det här har jag att bidra med, take it or leave it, är det bättre eller sämre än kvinnan du hade sex med?  det blev väl nån reaktion, att om jag nu nekar honom sex, så kommer han säkert tröttna på mig och välja den andra kvinnan istället. Jag minns att jag rannsakade mig själv väldigt mycket efter hans otrohet, för att se vad jag hade gjort för fel.. Efteråt har jag ändå accepterat att felet låg hos min man inte hos mig. Det är snart  3 år sen, och förhållandet blev bättre efter det. Visst finns det stunder då jag tänker på det ändå, men det beror på min dåliga självkänsla, inte att mannen håller på med något fuffens av något slag. 
  • Anonym (tvärtom)
    Soulsister skrev 2013-04-27 10:09:08 följande:
    Jag fick också en så konstig reaktion, måste väl ha varit en krisreaktion? Efter att min man berättat fick vi ett väldigt innerligt förhållande...det var som om alla gränser oss emellan var bortsuddade och vi insåg hur skört allting var. Vi kunde inte ta varandra för givna längre och trots sorgen vi båda kände hade vi helt fantastiskt sex...jag förstår inte men så var det. Någon mer som råkat ut för det här?
    Så kan det mycket väl vara, att det var en krisreaktion.. Det har jag faktiskt inte tänkt på, att det är en reaktion när man kommer i en sorts kris.. 
    Anonym (Förstående) skrev 2013-04-29 20:23:35 följande:
    Jo precis faktiskt! Fast blandat. Först tyckte jag det kändes katastrofalt sedan vände det snabt till det omvända.  "Jag vill knulla bort honom" sa min fru i klartext vid ett tillfälle och det kändes också konstigt men OK ändå på något vis. Jag tror inte det är helt ovanligt att det blir så.
    Knulla bort den andra, ja, det låter vettigt att det är vad man vill... 

Jag vet inte, jag kände som ett behov av att bevisa vad jag kunde, vad jag hade att bidra med, och sen var det upp till mannen om det räckte för honom eller inte..  
Svar på tråden Sex efter otrohet