Sex efter otrohet
Anonym (undrar) skrev 2013-04-24 18:01:09 följande:
Tack ljpgo,Bra skrivet och en spännande berättelse.
Tråkigt att ni gick skilda vägar, samtidigt blev det ett lyckligt slut.
Det jag sörjer mest är väl min tid innan otroheten, hur mycket mer jag älskade livet med honom då på alla punkter.
Tilliten är ju borta, allt runt honom har fått lägre prioritet hos mig, hans föräldrar, syskon, hans dotter, hans intressen, att han överhuvudtaget reser var jobbigt för jag saknade honom så mycket då. Nu är det bara skönt att få egentid.Men som sagt jag saknar ju en vuxen att dela mitt liv med.
Prata hjälper kanske med vi fastnar i hat, bråk och skrik. Jag vill inte förstöra helgerna med en massa diskussioner, och parterapi anser jag inte skulle hjälpa mig eftersom han har sagt att han inte tror på sånt.
Jag vill inte spendera pengar på honom, det känns ju onödigt dyrt att betala notan hos en terapeut pga något han har orsakat. Då reser jag hellre till Maldiverna 2 veckor...
Sex var förut något jag gav, numera är det passivt precis som du beskriver, jag kan undra hur han står ut med det. Och jag undrar hur länge jag orkar ha så tråkig sex, det gör ju att man åldras 10 år på bara 6 månader!
Att prata igenom små hinder som du beskriver leder hos oss bara till bråk. Och man kan ju undra vad det finns för komplicerade hinder i en sådan här historia? Han har svikt mig svårare än så är det inte. Jag sörjer nog bara känslorna jag hade för honom en gång. Livet är tråkigt utan äkta kärlek!