• Guckusko

Obehagliga ilningar i underlivet, gravid i v 33

Hej,

Mitt besvär är att jag får obehagliga ilningar som går inifrån längs hela slidväggen och "ut". Trodde första gången att jag hade urinvägsinfektion på gång eftersom det var liknande smärtkänsla när det uppstod. Har lämnat prover för det hos BM och det såg bra ut. Hennes teori var att bebisen ligger så långt ner och kanske klämmer på någon nerv.

Detta har besvärat mig i ca 2 veckor och det uppkommer nästan alltid på kvällen när jag ska sova eller när jag vilar i soffan..

Någon annan som upplever samma besvär?     

Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Obehagliga ilningar i underlivet, gravid i v 33
  • a dream within a dream

Jag har också haft så som du beskriver. Min BM sa också att det var pga någon nerv som kunde ligga i klämm, vissa säger att det känns så när bebis sjunker ner eller fixerar sig. Jag är i v.34+2 nu och känner inte av det på samma sätt längre. Just nu har jag, sedan sex dagar tillbaka, haft extrema förvärkar..

storebror 070820 | lillasyster 130602
  • Guckusko

Skönt att höra.Jag tror att min bebis har vänt sig så det är förmodligen så som du säger men man blir ju så nojig :)
    Jag hade ganska mycket förvärkar igår, magen var stenhård hur länge som helst! Livmodern övar sig inför vad som komma skall..   Är det ditt första barn?

• a dream within a dream
    Guckusko skrev 2013-04-24 09:32:35 följande:
    Skönt att höra.Jag tror att min bebis har vänt sig så det är förmodligen så som du säger men man blir ju så nojig :) Jag hade ganska mycket förvärkar igår, magen var stenhård hur länge som helst! Livmodern övar sig inför vad som komma skall..   Är det ditt första barn?

Guckusko skrev 2013-04-24 09:32:35 följande:
    Skönt att höra.Jag tror att min bebis har vänt sig så det är förmodligen så som du säger men man blir ju så nojig :) Jag hade ganska mycket förvärkar igår, magen var stenhård hur länge som helst! Livmodern övar sig inför vad som komma skall..   Är det ditt första barn?

Detta blir mitt(vårt) andra, men sist var för nästa sex år sedan är det första för dig?
    storebror 070820 | lillasyster 130602
  • inlovewithlife

Har också det och är i vecka 15, jag vet hur det känns :/ får även dessa ilningar i hela armarna när jag sover! Jag gissar på klämda nerver och/eller att bebisen kommer emot nerverna på något sett :)

~*~ Älskade liten, BF 24 okt ~*~
Svar på tråden Obehagliga ilningar i underlivet, gravid i v 33