• Jodi

Hur klä en tvååring för utelek på våren?

Nu börjar det bli för varmt med vinteroverallen, vad är nästa steg?
    Fodrade byxor + regnbyxor? Mjukisbyxor + överdragsbyxor?
    Hur klär ni era små som går på förskola? Känner mig lite rådvill, tacksam för tips!

• Svar på tråden Hur klä en tvååring för utelek på våren?
  • Loth

Beror på väder, är det kallt och regnigt blir det tunt fodrade regnbyxor, är det torrt ute blir det överdragsbyxor och skaljacka. Här ligger temperaturen mellan 2-10 grader ca om dagarna. :)

• Dixie

min (nästan) tvååring har en tunn overall, om det är kallt har hon fleece byxor + tröja under och är det regnigt har hon gallonbyxor över!

• Vickan I

Skalkläder som är vatten/vindtäta så reglerar vi med kläder under efter hur varmt/kallt det är.

• hannis

Jag klär min lille kille så här:

Mjukisbyxor under och skalbyxor ovanpå. (Använder Pop)

Kängor, gympaskor eller stövlar beroende på om det är blött eller torrt.

Vanlig långärmad tröja, tunn fleece och skaljacka eller vindfleece (också Pop). Det sista beroende på om det är sol eller risk för regn.

Ösregnar det så blir det i stället fleecefodrad galonoverall + stövlar.

Mössa och tunna vantar.

• Natulcien

Sonen har just nu tunna överdragsbyxor (skalbyxor) med vanliga byxor eller mjukisbyxor under, och så har han en fleecefodrad softshelljacka med, eller utan, kofta under, beroende på temp. Tunnare bomullsmössa. Fingervantar om det är så pass kallt att det behövs. Goretexskor.
    Sen har han förstås gummistövlar och galonställ på förskolan som de tar på om regnet öser ner.

• Jodi

Tusen tack alla!
    Då borde det funka med mjukisbyxor + regnbyxor, (de är ju vind- och vattentäta) så behöver jag inte köpa så mycket nytt...

Svar på tråden Hur klä en tvååring för utelek på våren?