• Anonym (drömmaren)

Öka chansen för att få tvillingar?

Jag är nyfiken på skrönor, myter, huskurer osv som ökar chansen att få tvillingar, trillingar etc! Skrattande Tänkte att det finns ju så många myter om hur man blir gravid, så det borde även finnas nånting ang hur man får flera på en gång! Så dela med dig av gammelmormors gamla huskur! Glad

• Svar på tråden Öka chansen för att få tvillingar?
  • Kastrullresan

Tror kanske inte att det finns så många "gamla huskurer" för att få mer än ett barn, helt enkelt för att det alltid varit en stor risk med tvillinggraviditeter och tvillingförlossningar förr i tiden. Det var verkligen inget man strävade efter.

Kanske om det kan finnas modernare metoder. 

• tihihi

folsyra har jag läst är en "metod" är därför man inte berikar mjöl och sånt i sverige, för att det tydligen riskerar öka antalet tvillingfödslar. Googla så får du se =)

• elyse

Vet du om att graviditeter med fler barn än ett generellt är mer komplicerade och riskfyllda? Tvillingar och trillingar är inget att sträva efter. 

• Anonym (drömmaren)
    Kastrullresan skrev 2013-04-24 16:02:09 följande:
    Tror kanske inte att det finns så många "gamla huskurer" för att få mer än ett barn, helt enkelt för att det alltid varit en stor risk med tvillinggraviditeter och tvillingförlossningar förr i tiden. Det var verkligen inget man strävade efter.

Kanske om det kan finnas modernare metoder. 
    Okej, fast då kanske det finns huskurer mot tvillinggraviditet istället? Alltså vad man ska göra för att undvika få flera?
  • Anonym (drömmaren)
    tihihi skrev 2013-04-24 20:28:16 följande:
    folsyra har jag läst är en "metod" är därför man inte berikar mjöl och sånt i sverige, för att det tydligen riskerar öka antalet tvillingfödslar. Googla så får du se =)
    Aha, intressant. Tack! :)
  • Anonym (drömmaren)
    elyse skrev 2013-04-24 20:31:16 följande:
    Vet du om att graviditeter med fler barn än ett generellt är mer komplicerade och riskfyllda? Tvillingar och trillingar är inget att sträva efter. 
    Den här tråden handlar inte om det.
  • Anonym (ff)

Varför vill man ha tvillingar?

• Anonym (drömmaren)
    Anonym (ff) skrev 2013-04-24 21:52:48 följande:
    Varför vill man ha tvillingar?
    Starta en tråd om det? För den här tråden handlar om huskurer och myter, inte om varför det finns vissa som önskar sig tvillingar.
  • Flisan79

Enäggstvillingar är ju helt slumpartat så det går inte att påverka. Fleräggs däremot går säkert att påverka på något sätt. Dock krävs det nog mediciner. Typ pergo.

Jag tyckte det skulle vara så coolt att få tex tvillingar när jag var yngre.....
    Nu har jag tre barn med 2 års mellanrum och kan inte fatta hur jag tänkte ang tvillingar. Hu jeda mig. Det är fullt tillräckligt med ett barn i taget. Jag skulle typ dött om jag fått fler än en. All credit till de som pallar.

Svar på tråden Öka chansen för att få tvillingar?