HJÄLP! Värre kramper efter galloperation!
Jag opererade bort stenar och gallblåsa i December 2012 pga regelbundna gallstensanfall.
Nu efter operationen så har jag fått flera anfall som är betydligt värre än innan operationen.
De brukar sluta med att jag ligger i en hög på golvet i fosterställning och skriker och storgråter.
När jag känner att ett anfall är på gång så tar jag diklofinak stolpiller för det lindrade smärtan innan operationen... men inte längre.
Det känns som att för varje anfall som kommer så blir smärtan en grad värre, sist hade jag sådana kramper att de fick ringa ambulans för de inte kunde hantera det då jag endast skrek "ring 112 jag dör!"
Ambulansen hade då högre prioriteringar och kom inte förrän en timme eller mer efter samtalet och då var anfallet över och jag var helt förstörd så jag ville bara hem och sova.
Jag har försökt att se samband mellan speciell mat, alkohol eller liknande men anfallen kan slå till när man minst anar. Jag är så ledsen och uppgiven eftersom ingen vet vad som är fel, har tid hos vårdcentralen 6 maj...
Någon måste finnas där ute som vet vad detta är? Vad det beror på? Vad jag kan göra?
Jag behöver hjälp, jag har inga andra sjukdomar eller liknande då jag endast är 19 år om det spelar någon roll..
HJÄLP SNÄLLA!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-24 16:46
De sa till mig att det första anfallet jag hade (var så nära inpå) operationen så att inga gallstenar eller grus hade kunnat bildats på den korta tiden? då de under operationen också "rensade" gallgångarna :(
ja behöver en ny utredning :(