Inlägg från: ChaosMum |Visa alla inlägg
  • ChaosMum

HJÄLP! Värre kramper efter galloperation!

Kan de ha satt sig i gallgångarna? Det sa de till mig att det kan hända när jag opererade bort min gallblåsa.

Jag är min egen framgångssaga.
  • ChaosMum
    amandalennskog skrev 2013-04-24 16:49:13 följande:
    oj här kunde man visst kommentera ja ... (ny här på sidan)

@chaosmum
    De sa till mig att det första anfallet jag hade (var så nära inpå) operationen så att inga gallstenar eller grus hade kunnat bildats på den korta tiden? då de under operationen också "rensade" gallgångarna :(
    Hmm, jag trodde man fick anfallen för att stenen/stenarna fastnat, men jag kan ha helt fel. Opererade bort min gallblåsa för över 10 år sen efter en mängd ambulansfärder. Mot slutet fick jag köra upp till vårdcentralen och få en spruta (minns inte vad men väldans effektiv) och sen köra hem fort för att lägga mig när den börjat verka.

Har min sten kvar *s* Min tursten :P

Men även om de rensade gallgångarna så kan väl nya stenar eller grus bildas och täppa igen, så har jag fått för mig att det är men återigen, jag vet inte och som Coccolina säger så behöver du utredas.
    Coccolina skrev 2013-04-24 16:55:23 följande:

Hmm som sagt det kan vara så att det är kramper i gallgångarna men det kan också vara magkatarr, och diverse tarmsjukdomar.... Så vänta inte på nästa anfall.. ta kontakt med läkarvården redan idag!!!
    I början av min karriär som gallstens-ägare så trodde jag det var magkatarr. Skickade min dåvarande sambo att köpa rubbet som fanns på apoteket mot detta. Men det hjälpte ju inte ett dyft.
    Mabaja skrev 2013-04-24 16:56:31 följande:
    Kan det kanske vara typ njursten? Nu kan jag inget om varken galla eller njursten men vet att båda ska göra väldigt ont?
    Njursten ska göra ondare än gallsten har jag fått förklarat för mig av flera som haft båda så det låter ju inte helt osannolikt heller.
    Jag är min egen framgångssaga.
Svar på tråden HJÄLP! Värre kramper efter galloperation!