• Anonym (A)

Strul Pappa

Självklart fick du ensam vårdnad när ni skrev på faderskapet. Det får man om man inte skriver på för gemensam vårdnad.

Du kan inte bara ignorera barnets rätt till sin far även om han är en strulpelle. Ta kontakt med familjerätten för samarbetssamtal. Sen, försök få till ett umgängesschema. Se hur det blir. Håller han inte schemat så tar ni nya samarbetssamtal. Ge honom ett par chanser med anpassade scheman. Fungerar det inte sen, låt oss säga om 6 månader, så ta en sista kontakt med familjerätten. Informera pappan på samtalen att det inte blir mer umgänge förrän han själv klarar av att hålla det schema han kommit överens om. Och att, vill han ha umgänge från och med då så får han lämna in en stämning i Tingsrätten. Då har du gjort allt du kan.

• Anonym (A)
    Anonym (flo) skrev 2013-04-26 08:51:14 följande:
    Du kan inte ha läst jätte noga de jag skrivit. För jag ignorerar igenting. det jag säger är att detta börjar tära på både honom och mig.Och hur många chanser ska en människa egentligen få? Jag är väldigt givmild med det kan jag säga, men det finns alltid en gräns. Han gav mig ensam vårdnad. Jag känner bara att det är så många svek ifrån hans sida när han kommer och går. När han kommer så lovar han att höra av sig och bättra sig o hela den fadderullan.. Men så går det allt mellan 1 vecka till någon månad o så är han borta igen. 

Dock så träffar sonen dom flesta i hans släkt på annat sätt, så farmor o farfar är väldigt intresserade av umgänge. och undrar själva hur deras son tänker.   
    Det lät som om du ville strunta i pappans önskemål om umgänge. Beklagar att jag förstod fel.

Hur kan han ge dig något han aldrig haft? Det förstår jag inte.

Vad bra att den relationen finns kvar.

Svar på tråden Strul Pappa