Dyrt med bil! Tom bilpool svindyrt! Häst och vagn???
Inser att bil det kommer jag då inte äga på länge! Har pluggat väldigt länge och har ett bra yrke nu men fort relativt låg lön. Får ut ca 20 000 kr efter skatt men har haft utgifter sista året pga flytt, investering i tvättmaskin, behövde ny dator, nya möbler osv . Så har inget sparat att köpa bil för. Kollade upp bilpool och det kostar ju rätt mkt att ha bil där med! En vecka och ca 30 mil skulle gå på 1500 kr! (ink drivmedel).
Så frusterande att det är så dyrt! Nu behöver jag bil för att ta mig runt där jag bor, komma ut till sommarhuset, kunna träna ute i naturen mm... Där jag bor är kommunaltrafiken urusel. Tidigare har jag alltid bott i storstäder med hur bra allmänna kommunikationsmedel som helst men här är det så illa att jag funderar på att flytta till en storstad igen för att slippa ha bil.
Jag är så förundrad över kommuner som skär ned på lokaltrafiken och ist bygger fula intetsägande köpcentra utslängda på en åker dit man måste ha bil. Hur var det med miljötänket??
Den enda vettiga regionen i Sverige verkar vara i Öresund där man snabbt kan ta sig mellan små orter och Malmö/Köpenhamn /Lund...
/ Besviken på den stad och kommun där jag bor nu!