augustisten skrev 2013-04-25 10:09:33 följande:
Men nu var det ju i början av en förkylning nä snoret är klart du nyss förespråkade att man alltid är hemma. Vi kan helt enkelt inte veta det om vår dotter är förkyld om hon inte är allmänpåverkad.
Hon har haft sju öroninflammationer, en halsfluss och en magsjuka sedan jul och näsan rinner konstant. Tro mig- jag förespråkar inte smittsamma barn på förskolan men inser det komplett orimliga i ts.
Och jag skulle aldrig få godkännt av läkare att vabba med dottern hela våren (det krävs intyg efter sju dagar som bekant). Två dagar efter påbörjad antibiotikakur är standard. Och vid feber eller magsjuka förstås - utefter förskolans riktlinjer.
Nej visst, det kan jag helt klart förstå att det är svårt att veta - om hon inte har klagat på halsont osv. Men jag har varit med om att prata med andra föräldrar på min sons förskola som glatt säger att "NN fick hosta och täppt näsa i natt, och jag höll tummarna för att han skulle bli sjuk för jag vill vara hemma, men ingen feber så han fick gå på förskolan". I det läget skulle jag inte skicka min son till förskolan faktiskt, eller rättare sagt, det gör jag inte.