Så trött på att han jobbar natt....
Man måste inte ha långledigt bara för att man jobbar natt. När jag jobbade natt hade jag nio dagar sammanhängande ledighet, men då var tjänsten bara på 64%. Min man jobbar heltid natt och jobbar fem nätter i veckan, varje vecka.
Men ts, din sambo måste ju se över sina sovvanor lite om detta ska funka. Min man jobbar som sagt natt och för oss funkar det perfekt. Ungefär så här lever vi:
Söndag kväll vid 20.45 åker han till jobbet och inte allt för långt efter är det sängen för oss övriga i familjen. Strax efter vi gått upp på måndag morgon kommer han hem från jobbet och käkar då lite frukost med oss. Han går och lägger sig när vi i familjen går till jobb/skola. När vi kommer hem på eftermiddagen har han sovit klart och ofta har han lagat middag, lagt i en tvättmaskin, städat lite. Vi äter tillsammans och har sedan några timmar tillsammans innan han åker tillbaka till jobbet på måndag kväll och sedan fortsätter veckan på samma sätt.
Fredag morgon går han av sista natten och då ställer han klockan och sover bara till ca 11.30-12 just för att kunna vara trött i någorlunda normal tid på fredag kväll.