• mow

Så trött på att han jobbar natt....

Tycker din sambo låter lite som en latkorv, TS. Förvånad När jag jobbade natt så var jag hemma 9 och sov aldrig längre än till 16. Min sambo jobbar natt i skift, han är hemma 7 och uppe vid 14.
    Ingen frisk vuxen ska väl behöva så mycket sömn och vila som han får??

• mow
    Anonym (me) skrev 2013-04-26 07:20:54 följande:

Tillägg; alla människor fixar inte att jobba natt. När jag jobbade natt kom flera som hade begärt förflyttning från dagpass just för att "man tjänar så bra och är ändå ledig mer". Majoriteten av dessa fick begära förflyttning inom ett halvår, just för att de inte fick fungerande rutiner runt sömnen.

En tanke som slår mig är att om din sambo är nästan "okontaktbar" om han inte får sova till 16-16.30 så är han antagligen en av dessa människor som inte fixar att jobba natt. Jag sov aldrig längre än 14 när jag jobbade natt och var ändå pigg. Hände till och med att jag vaknade av mig själv tidigare än så och var pigg. Men det gäller som sagt att kroppen kan tillgodose sig sömnen även på dagtid, utan att för den sakens skull man ska behöva sova 9-10 timmar varje dygn för att ens vara kontaktbar.

Svar på tråden Så trött på att han jobbar natt....