Inlägg från: Anonym (Riktig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Riktig mamma)

Huvudet säger ja och hjärtat nej...

Du kommer att älska det barn du har turen att få. Oavsett allt annat. Morsan och svärmor? De kan rent ut sagt dra dit pepparn växer om de kommer med en negativ åsikt. Var glad att din man har en sån cool inställning, den enda rätta, att inte bry sig så mycket om vad andra tycker.
    Efter fyra missfall är jag nu gravid med ett biologiskt barn. Däremot hade min blivande man ett litet barn (under två år) när vi träffades. Hans biologiska mamma hade dött när pojken bara var ett halvår. Han är min lilla unge nu (4 år) och kallar mig mamma. Och jag ÄR hans mamma. Det stör mig därför när folk kommer och frågar hur känns det nu när du ska bli mamma på riktigt? För jag är redan det.
    Det här är er dröm, låt ingen ta den ifrån er utan se till att förverkliga den, you go girl! 

• Anonym (Riktig mamma)
    Anonym (Velpottan!) skrev 2013-05-06 16:00:16 följande:
    Så fantastiskt att det gick vägen för er efter alla missfall! {#emotions_dlg.flower} Min mormor dog ung och efterlämnade 6 barn,men morfar gifte om sig och alla barnen kallade styvmamman mamma. För mamma var hon ju och mormor blev hon till alla oss barnbarn! Glad Att folk kläcker ut sig så dumma saker ibland förvånar mig och jag har själv väldigt svårt att ta det. Numer,jag var mer "tjockhudad" förr.

Jag ska peppa upp mig,fattas egentligen bara mod och lite praktiskt,sen kör vi. Kommentarerna får jag ta sen,annars skickar jag maken på dom!

Så ska det låta, heja! Har din egen mamma dessutom vuxit upp med en mamma som inte var hennes biologiska så är jag säker på att även hon kommer att förstå när hon väl fått tid att tänka lite.
    Stort lycka till! 
Svar på tråden Huvudet säger ja och hjärtat nej...