• Anonym (hjlp)

Kan jag "tvinga" pappan till VH?

Pappan till mina 3 barn jobbar natt varje helg, han har inget annat vanligt jobb och söker inte något annat jobb heller. 
    Vi har varit separerade i 1,5 år och under denna tid har jag varit ut 1 gång och då fick jag passa på när min mamma var på besök, jag är verkligen inget partydjur men ibland skulle jag vilja kunna gå ut med vänner och äta god middag, dicka vin och snacka massa skit. På vardagar går det ju inte eftersom det är just vardag och de flesta har ju ett jobb att sköta.
    Jag är så fruktansvärt trött på att vara så pass isolerad jag är, för vi har ingen släkt i närheten och mina vänner har fullt upp med sina egna barn.
    Hur kan jag göra? Jag har föreslagit vv men det vill han inte och om jag säger vh så skriker han rakt ut. Just nu har han barnen mån-ons.
    Kan jag "tvinga honom till vh? eller får jag stå ut i typ 15 år till innan jag kommer kunna gå ut igen? 

• Svar på tråden Kan jag "tvinga" pappan till VH?
  • Anonym (hjlp)
    hallontryffel skrev 2013-04-26 15:00:25 följande:
    Ok, och jag gissar att du bett honom fråga? (skitlöjlig fråga kanske, men ibland kan nån slags missriktad stolthet göra att man vägrar be den andre om hjälp)
    Annars, kolla om det finns något nätverk för ensamstående föräldrar i din stad där du kan knyta kontakter med andra i din situation och "byta tjänster" med framöver. Har en vän som är ensamförälder som haft stor hjälp av ett sådant nätverk.
    Jo, jag har bett honom fråga, jag har bett honom hjälpa mig hitta någon som kan passa barnen men han vägrar, han vill inte att jag ska ut på helger helt enkelt. Ibörjan tänkte jag att det skulle bli bättre ju mer tiden gick men han verkar aldrig förändras..
    Tyvärr finns det inget för ensamstående föräldrar här, finns endast 2 timmar bort, kollade upp det direkt jag lämnat honom och kände att jag hade behövt stöd..

• Anonym (hjlp)

Ni som verkligen kommer med förslag, Jag är enormt tacksam för att det finns folk därute som faktiskt kan lägga lite av sin tid för att hjälpa helt okända personer Det värmer verkligen!

• Anonym (fia)

Men om han ej kan o hans familj ej kan ställa upp o ha barnen ibland får du väl prata med han o säga ja men då måste jag kontakta sociala o begära att få en avslastningsfamilj en eller två gånger i månaden..

• Furstinna
    Anonym (hjlp) skrev 2013-04-26 15:05:01 följande:
    Ni som verkligen kommer med förslag, Jag är enormt tacksam för att det finns folk därute som faktiskt kan lägga lite av sin tid för att hjälpa helt okända personer Det värmer verkligen!

Anonym (hjlp) skrev 2013-04-26 15:05:01 följande:

Vilken del av landet bor du i?
  • Trolle40

Jag har aldrig sagt att det är fel att önska det men läget när TS tycker pappan ska ha barnen o skaffa barnvakt när han jobbar för att hon ska gå ut på krogen köper jag inte

• Anonym (hjlp)
    Trolle40 skrev 2013-04-26 15:17:12 följande:
    Jag har aldrig sagt att det är fel att önska det men läget när TS tycker pappan ska ha barnen o skaffa barnvakt när han jobbar för att hon ska gå ut på krogen köper jag inte
    Men är det inte samma sak på vardagar då? Varför ska barnen gå på dagis alls? han kan väl ta dom då da?
  • Anonym (hjlp)
    Furstinna skrev 2013-04-26 15:09:54 följande:

Vilken del av landet bor du i?
    Värmland
  • Furstinna

Så du tycker inte att TS ska få ha ett socialt liv? Eller att pappan ska ta lika stor ansvar? Det handlar inte bara om krogbesök, du förenklar det. Pappan har barnet två nötter 2 heldagar i månaden, fyra nätter i månaden eller träffar dem 6 dagar i månaden. Medan TS tar resten.. Är det konstigt att hon vill ha lite avlastning?
  • Furstinna
    Anonym (hjlp) skrev 2013-04-26 15:19:35 följande:
    Värmland

Anonym (hjlp) skrev 2013-04-26 15:19:35 följande:
    Värmland

Ajdå.. Du har aldrig funderat på att flytta närmre din släkt?
  • Anonym (Malle)

Jag har bara läst ta nu, men när jag var liten gick min pappa till rätten och domaren beslutade att min mamma skulle ha mig varannan helg hos sig. Om jag inte missuppfattat något då alltså.

Svar på tråden Kan jag "tvinga" pappan till VH?