• Kickilina

Vad tycker ni om namnet Loa på en gosse?

Som rubriken lyder. Vad tycker ni om namnet Loa/Loah? Funderar på det till grabben i magen men funderar även på om det låter för tjejigt?!

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Loa på en gosse?
  • Emelie 1987

Finns ju en viss baryton som förvisso heter Carl Johan Falkman, men kallas för Loa Falkman. 
    Så visst fungerar det på grabbar. :) 

En man, två barn, tre älsklingar
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

- Är inte det ett djur?
    - Nej.

Ser inga problem med det på en pojke, dock kan jag inte påstå att jag gillar namnet som sådant. "För tjejigt" är det inte men det är ju ett unisex-namn. Ovanligt lär det vara, kanske till och med för ovanligt.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Annamaria44

Fint tycket jag. Passar en kille även om det slutar på a. Tänker på Loa Falkman, gillar honom så namnet är för mig bara positivt

• Vinterankan

Jag tycker det är fint. Hade jag tänkt på namnet när jag listade namn jag gillade till vår son hade det nog absolut hamnat bland toppnamnen och kanske till och med vunnit.

• fluu

Utan h i så fall. Och det är vanligare bland män så jag tycker inte alls att det är tjejigt. De flesta förknippar det nog med Loa Falkman så jag tror inte att så många tycker att det är ett tjejnamn.

Loa Lind låter okej.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Tycker namnen passar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Linaaa87

Vi har också en liten Loa i magen :) de har han hetat ända sen ja blev gravid (är nu i vecka 32) o när vi fick veta på ul att de va en gosse så har vi kallat han för Loa :) har en dotter som heter nea o hon säger redan lillebror Loa :)

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Loa på en gosse?