• Kilen123

Inte längre kär i min sambo och så rädd att säga något

Har varit tillsammans med min sambo ca 15 år och har två barn 6 och 3 år. Men känner sen en tid tillbaka att jag inte har några känslor för honom. Jag är absolut inte attraherad av honom längre , vill inte pussas eller kramas heller. Undviker att vara själv med honom ifall han ska försöka ge mig en kram exempelvis. Vi har haft mycket med barnen och har inte sovit i samma säng sen första barnet, alltså nästan 6 år. Han bara nöjer sig som det r och låtsas som inget. Men jag kan inte låtsas längre, mår dåligt över att känna såhär och vill separera men vågar inte säga det till honom, för det kommer komma som en chock för han. Jag har varit påväg att säga men i sista sekund vågar jag inte. Är det någon som varit med om liknande, fast i en relation och vågar ej göra slut. Om han gjorde slut med mig skulle jag bli så lättad men jag vet att det aldrig kommer hända om inte jag gör det. Jag mår dåligt över att han ska leva såhär, han är värd någon som verkligen älskar honom för den jan är och som inte bara irriterar dig på ALLT han säger och gör. Vi tjafsar en sel men vi jag aldrig kunnat prata känslor med varandra bara låtsas som inget. Jag är även såklart jätte rädd över hur barnen ska ta det. De är så mammiga och vane människor, de älskar vårt hus, vill jag verkligen ta det ifrån dom?

• Svar på tråden Inte längre kär i min sambo och så rädd att säga något
  • Lufsan

Jag skulle tycka att det var mycket märkligt om din sambo inte redan förstått att du inte älskar honom längre. Ni kramas inte ens och du undviker honom. Om han inte är mentalt handikappad har han nog redan förstått. Och om det ger dig mer mod så tror jag att han känner likadant. Han verkar ju inte ha ansträngt sig för att det ska bli bra. Om någon man älskar blir kall så frågar man varför och/eller anstränger sig extra för att det ska bli bättre. 

Det kommer såklart vara en omställning för barnen. Men om du och din sambo kan ha en bra föräldrarelation så kommer inte påverka barnen extremt. De mår mycket bättre av att ha en lycklig mamma och pappa än ett hus de gillar.

Lycka till!  

En dag i sänder.
Svar på tråden Inte längre kär i min sambo och så rädd att säga något