• Anonym (undrar)

Ska ej på bröllopet men brudparet har skickat lista vad de önskar sig

Vi har tackat nej till ett bröllop i sommar , vi har nu förstått att paret förväntar sig present av oss vilket jag inte visste. Ja, jag är väl lite puckad. Men måste man köpa dyrt?

• Svar på tråden Ska ej på bröllopet men brudparet har skickat lista vad de önskar sig
  • Jerryfer

Tycker inte att de kan förvänta sig en present från några som inte ens kommer närvara. Tycker inte man kan förvänta sig presenter alls faktiskt. Men sån är jag.

• fjonkelina

Om jag hade tackat nej till bröllopet så hade jag endast skickat ett roligt/trevligt telegram till festen men inte en present. 

Som brud hade jag heller inte förväntat mig presenter från dom som inte kommer.

Tycker själv att det är lite hysteriskt att det ska vara present-listor hit och dit eller kontanta pengar m.m. Jag är nog en av dom som ställer mig utanför sådant och det har jag inga problem att stå för om tex bruden skulle ifrågasätta.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (undrar)

Så hade vi tänkt göra , skicka blommor med ett brev. Men vi fick veta att endast från listan önskas. Jag känner att jag högst vill lägga 200kr på present när jag inte ens ska dit

• Batte

Dom får väl skicka en avsmakningslåda från bröllopsmåltiden då....

• pellepelle

Tror kanske att de inte tänkt på att uppdatera inbjudningslistan efter att ni tackat nej och mailet/brevet gått iväg till alla som varit inbjudna. Skulle bli ytterst förvånad om de tänker at ni ska skicka en present. Undantaget om det är syskon, då hade jag nog förväntat mig något litet i alla fall.

Skicka en kul personlig hälsning som Toastmastern får läsa upp

• fjonkelina
    Anonym (undrar) skrev 2013-04-26 12:27:21 följande:
    Så hade vi tänkt göra , skicka blommor med ett brev. Men vi fick veta att endast från listan önskas. Jag känner att jag högst vill lägga 200kr på present när jag inte ens ska dit
    Men att ställa sådana krav är ju helt orimligt i min värld. Om jag går på bröllop så är det jag som bestämmer vad jag vill ge för gåva. 
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (undrar)

Nej hon skrev ett personligt brev med listan och att det var synd vi inte komma

• Anonym (undrar)

De ville helst ha presentkort på olika ställen vilket gör att jag känner mig ännu snålare när de ser vad man ger

• läkarstudent

Men vad fräckt! Jag hade nog inte köpt något alls om brudparet gjort så, annars hade jag skickat blommor och ett kort.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
Svar på tråden Ska ej på bröllopet men brudparet har skickat lista vad de önskar sig