• Anonym (Frugan)

Maken köpte fel ost - igen!

Jag vet det är ett fjantigt problem, men det retar gallfeber på mig Skrikandes Igår bad jag min man köpa hem ost eftersom jag glömt det när jag var och handlade. Vad kom han hem med? Jo, Edamer. Den enda osten jag inte äter. Efter nästan 20 år tillsammans och otaliga felköp så har han fortfarande inte fattat att jag inte äter just den osten. 

Nån som känner igen sig eller än bättre; vet hur man ska göra så att han kommer ihåg att jag inte äter Edamer. Han är underbar i övrigt och kan hålla tusen bollar i luften samtidigt på jobbet, varför kan han inte lära sig vilken ost jag inte äter????

• Svar på tråden Maken köpte fel ost - igen!
  • jashrinah

haha jag har ingen aning , min sambo köper alltid gröna oliver åt mig trots att jag enbart äter svarta Kyss
    så nu har vi hela kylen full med gröna oliver som ingen äter ;) 

• Dotse

Om osten är största problem ni har så bör du nog vara glad... :) 

I stället för att säga "köp ost" kan du väl helt enkelt säga "Kan du köpa hem cheddar?" eller vad du nu vill ha? 

• linjes
    jashrinah skrev 2013-04-26 13:05:34 följande:
    haha jag har ingen aning , min sambo köper alltid gröna oliver åt mig trots att jag enbart äter svarta  så nu har vi hela kylen full med gröna oliver som ingen äter ;) 

Släng dom ;) Ts skriv en lapp,borde ju funka...
  • Emelie 1987

Det kan vara irriterande ja, men det finns människor till allt. Hos oss brukar det fungera bra ifall man specifikt anger namnet på osten man vill ha.

En man, två barn, tre älsklingar
  • Fia 28

Du får säga, köp "osttyp" och inte bara ost så kan det väl inte bli fel? Pappa hittade inte ens frysdisken sist han var och handlade =).

• Kravmärkt

Haha vet vad du menar. Det är som när sambon ska köpa hem smågodis, han lyckas tamejfan aldrig att köpa några av mina favoriter trots att han säger att han trodde de var det. Efter 11 år tillsammans kan man tycka att han borde ha koll, men icke. Tur att han har andra kvalitéer

• Chocoholica

Jag skickar inköpslista via SMS med märkessorten inom parentes.

• Emelie 1987
    Chocoholica skrev 2013-04-26 13:12:05 följande:
    Jag skickar inköpslista via SMS med märkessorten inom parentes.

Fiffigt! :)
    En man, två barn, tre älsklingar
  • Anonym (Frugan)

Jag brukar skriva "INTE EDAMER" på listan  (är lite snål och hittar han nån billig ost så kan han köpa den oavsett om det är hushållsost eller prästost), men nu ringde jag honom på jobbet, så han skrev upp det själv....jag fattar inte, allt annat blir ju rätt när han handlar...

• svärmor17
    Anonym (Frugan) skrev 2013-04-26 13:03:24 följande:
    Jag vet det är ett fjantigt problem, men det retar gallfeber på mig Skrikandes Igår bad jag min man köpa hem ost eftersom jag glömt det när jag var och handlade. Vad kom han hem med? Jo, Edamer. Den enda osten jag inte äter. Efter nästan 20 år tillsammans och otaliga felköp så har han fortfarande inte fattat att jag inte äter just den osten. 

Nån som känner igen sig eller än bättre; vet hur man ska göra så att han kommer ihåg att jag inte äter Edamer. Han är underbar i övrigt och kan hålla tusen bollar i luften samtidigt på jobbet, varför kan han inte lära sig vilken ost jag inte äter????

Herregud så barnsligt av dig. Och du borde åtminstone närma dig 40 år eftersom ni varit tillsammans i 20. Att då lägga ut en tråd om detta ....jaja
Svar på tråden Maken köpte fel ost - igen!