Inlägg från: Trollbarnet |Visa alla inlägg
  • Trollbarnet

BF januari 2014

Hej tjejer!! Plussade igår efter många dagars testande. Sa redan för 2 veckor sedan att "nu kommer jag få plus" så det var ingen överraskning för mig.

Det här är ett av våra många försök, har tyvä'rr en hel del MF/MA i bagaget så därför är jag en av de som inte tar ut lyckan i förskott. Men, nu hoppas jag att liten vill stanna kvar. Blir isf. vårt första barn. Jag är 23 och sambon 28 och vi är verkligen redo nu.

Har BF 6 Januari :)

• Trollbarnet

Alltså, har ni VUL som obligatoriskt i vissa städer?
    Här får man inte göra VUL om man inte misstänker MF/MA (om ens man får göra det då), standardfrasen brukar vara "Ta ett test om 4 veckor igen så ser du ju"..

Däremot nu när jag fick mitt sista MA så fick jag så ont att jag åkte in akut kl 04 på morgonen, efter att ha suttit vaken hela natten på toaletten och försökt få ut det.. då gjorde hon ett VUL utan att ens fråga och skrev sedan ut smärtstillande. Blev lovad grundligare undersökning under nästa grav. så tror jag kommer få VUL obligatoriskt nu. Hoppas iaf!

• Trollbarnet
    popcornplaya skrev 2013-05-01 14:38:28 följande:
    Nä här får man inte vul så lätt. Då får man verkligen ha anledning till det. Fick det med förra barnet pga en blödning men fick typ grina mig till det.
    Vart bor du?
    Samma här. Första MA jag fick, så trakasserade jag BM i två veckor innan jag fick komma in.
    Har även blivit nekad i sten förrförra gången och då orkade jag inte bråka om det, så jag åkte till Luleå på Sunderbyns sjukhus och så fick de kolla, sen fick jag göra en medicinsk abort då jag inte fått ut det efter 2½ vecka av "pyspunka" blödningar.

Jag bor i Skellefteå.
  • Trollbarnet

Moto: Berätta för familjen har jag ingen aning om. Min sambo har sagt det tidigare i förbigående nde gånger jag haft MF/MA, nu vet ju mina föräldrar om att vi har "problem" också och ja, hela min familj och i stort sett hela hans familj så därför kommer dom varken bli förvånade/glada/exalterade hur man än gör det då det varit så mycket problem tidigare.. Så vi får se. Kommer nog försöka hålla mig till iaf v14-15 så man typ vet att allt kommer gå bra. (ifall jag går så långt)

popcornplaya skrev 2013-05-01 21:02:02 följande:
    Trollbarnet: jag bor i Trollhättan som ligger ca 7 mil från Gbg.
    Härlig dialekt då! Haha :)
    Men de verkar ha "skärpt" sig med VUL då helt enkelt, eller rättare sagt i vissa städer får man ju direkt och i andra inte alls.
  • Trollbarnet
    popcornplaya skrev 2013-05-02 08:11:30 följande:
    Haha inget fel på min dialekt ;)
    nej gud nej. Älskar dialekten från Göteborshållet (tror det är typiskt norrländskt att vara fascinerad av annat än vårt bondmål). Fick själv höra att jag har ett helt eget språk igår. Haha!

Så i övrigt då tjejer, hur är det med symptomen?

Själv känner jag knappt nått, förutom ont i bröstvårtorna men inte övriga brösten, lite väl mycket molvärk så det känns inte helt hundra. Den är mer stickande och smärtande nu än vad jag haft tidigare. Känner att saker och ting luktar apa och smakar konstigt, bland annat köttfärs får det att vända i magen för mig och lite mer trött på kvällarna. Annars är det inget mer än så.
  • Trollbarnet
    londonsvenska skrev 2013-05-02 09:47:20 följande:
    Jaaaa... nu får "officiellt" vara med i denna tråd!!!! Underbart, men alla symptom är som bortblåsta. BF ungefär 7e Januari 2014.

Ett problem dock, en av mina bästa vänner kommer och hälsar på oss här i London till helgen, och eftersom jag inte kommer dricka alkohol kommer hon att lista ut det med en gång... eftersom jag inte har något pokerface!!! Problemet är bara att om hon berättar det för sin mamma  (vilket jag kommer att säga till henne att hon absolut inte får) som är en av min mammas bästa vänner, och det kommer fram att hennes mamma visste innan min mamma, då blir nog min mamma super ledsen!! Vad göra????????

soliga hälsningar från London  
    Du kanske ska berätta det för din mamma innan din väninna kommer, men säga att det är så tidigt än att ingenting är skrivet i sten! Annars har jag tyvärr inga bättre förslag :/
  • Trollbarnet

Jag upplevde i tidigare graviditeter att brösten över natten var gigantiska och ömmande, själva hela bröstet. Bör jag vara orolig att det bara är vårtorna som gör ont? Är i 4+2 nu.

• Trollbarnet
    SaraKarla skrev 2013-05-02 21:00:34 följande:

Ja, eller hur! Jag kan känna mig lite mer gravid på kvällen när jag ligger i soffan, då kan det komma lite molvärk. Har också vaknat upp på natten ibland och känt molvärk. Men inte mycket alltså. Mådde dock illa i 15 minuter idag vid lunchtid, var nära på att kräkas, men det gick över sedan.

Har dock märkt på kvällarna, efter jag ätit, att magen svullnar upp som en badboll. Någon annan som märkt det? Känns ju jättemärkligt! Hehe   
    Samma här. Ser typ ut att vara i v14 :P hahaha!
  • Trollbarnet

Vi håller det hemligt då vi haft så mycket problem med MF osv. Vill inte lägga det på min familj igen att dom vet hur dåligt jag mår ifall det skulle gå illa igen, lyckades NÄSTAN hålla mig förra gången men dammen brister ju alltid. jaja, vi får se hur det går helt enkelt och hålla tyst under tiden ;)

Har haft sjukt med molvärk idag, mådde faktiskt lite illa mellan fika och lunch. Åt fruktsallad till frukost, sen lunch var det en extrem portion med kött och potatis, sen en drickyogurt och så en sallad.. Kan lixom inte bli mätt och blir illamående.. har faktiskt aldrig haft det problemet tidigare, kan vara ett gott tecken :)

Ringde även BM idag och fick mina tider, nu har jag dom inte i huvudet men men..

Svar på tråden BF januari 2014