• tpf10

BF januari 2014

Halloj! Plussade för några dagar sedan och har BF 14 januari 2014 :)! Är så jävla glad. Vi har försökt i sju månader och äntligen gick det vägen.

• tpf10
    sunnydays skrev 2013-05-06 13:20:31 följande:
    Grattis! Oss tog det sig också 7 försök :) Kändes overkligt att äntligen se det plusset på riktigt, klart och tydligt :)
    Ja grattis!!
    Haha eller hur? Jag trodde jag såg i syne först. Var ett sådant svagt svagt streck, men dagen efter fick jag gravid på det digitala.. Detta var i lördags. Är fortfarande helt chockad! :)
  • tpf10

Idag har jag bokat tid för inskrivning! Tjoho, ska till samma barnmorska som jag hade med min son :). Fick tid den 5/6 så då är jag i vecka 8. Tänkte även boka ett privat UL för att stilla min oro. Skulle aldrig klara av att vänta till vecka 18. Kan man boka ett i v.8 och ett i v.12 måntro? Eller blir det "för många" då? Får man ens göra hur många UL som helst?

• tpf10
    sunnydays skrev 2013-05-06 18:34:52 följande:
    Åh ja vill också boka tid. Försökt ringa mama mia ida, men har bara varit telefonsvarare. Vet inte vad jag höll på med när jag skulle lämna meddelande heller så rätt säker på att jag misslyckades med det (hur man nu kan göra det) så får prova igen imorn.
    Skoj, jag ska gå på Mama Mia :)! Vilken av dom ska du gå på?
  • tpf10
    Susanne1975 skrev 2013-05-06 22:15:52 följande:
    Samma BF som jag :) Grattis! :)
    Vad kul! Tack detsamma :)! Vilken dag är du på? Jag är bara på 3+5 idag :P. Då är man ju knappt gravid känner jag fastän jag fått plus på flertalet test samt digitalt. Och jag känner mig ju preggo, men ändå är det så sjukt tidigt.
  • tpf10
    mariafii skrev 2013-05-07 08:13:39 följande:
    Sagalo- Jag klarade bim dagen utan blödning :) yey är så svårt att förstå på något sätt att man är gravid men jag känner det.

Vi ska på inskrivning 23 maj

Vi ska gifta oss i början av aug och ska iväg på möhippa/födelsedag i mitten av juni. Vilket känns då som att man borde berätta om graviditeten då jag åker hem till familjen som bor 4 timmar bort. Man vill ju berätta öga mot öga för dem men då är vi bara i v 10(9+3) och inte varit på något ul. Men kommer inte kunna hålla mig när jag väl åker hem + att dom kommer tycka det är lite konstigt om jag inte vill dricka något vin eller sånt alls och dom misstänker redan att det är på G då vi ska gifta oss.

När ska ni berätta?       
    Woo grattis! Min BIM-dag är imorgon och det känns ju verkligen som en milstolpe. Nackdelen med att plussa tidigt..

Vad kul! Grattis till giftermålet ;). Jag har berättat för mina närmsta vänner och kommer förmodligen berätta för min sida av släkten när vi åker till Kanada för att hälsa på dem. Kommer då att vara i 10+3 så det känns ju okej :). För våra andra barn och sambons familj ska vi berätta efter v.12 när vi kommer hem igen :)
  • tpf10
    tpf10 skrev 2013-05-07 07:42:29 följande:
    Vad kul! Tack detsamma :)! Vilken dag är du på? Jag är bara på 3+5 idag :P. Då är man ju knappt gravid känner jag fastän jag fått plus på flertalet test samt digitalt. Och jag känner mig ju preggo, men ändå är det så sjukt tidigt.
    Hoppsan, menade ju v.3+6.. Länge sen man var gravid ;)
  • tpf10
    mariafii skrev 2013-05-07 08:42:56 följande:

Ja min bästa vän vet och min sambos kusin då vi fröljdes åt på en tråd om barnplanering och dom är redan gravida också så vi vet ju varandra. Men jag brukar ha svårt att vara tyst så detta blir en utmaning för mig när jag längtat i över 10 år på denna stund att vänta barn. Hehe verkar som att det oftare är killens familj som får vänta till v12 innan dom får veta medans tjejens får reda på det lite innan :P kanske en slump
    Ja, det är såå svårt att inte berätta för allt och alla. Man är ju så lycklig och vill dela sin glädje. Haha, ja så kanske det är men hos oss är det en slump :) Släkten bor inte i Sverige och vi ska hälsa på dem just då och det kan ju vara fint att få berätta öga mot öga. Blir typ gråtfärdig av tanken på min mormors reaktion. Hon kommer bli så lycklig..
  • tpf10

Jag mådde illa i några dagar men nu är det borta. Enda symtomen är att jag har sjukt ont i rattarna och trööött. Är ju så tidigt så man är orolig hela tiden. Är i v.3+6 idag..

• tpf10
    annnaz skrev 2013-05-07 13:44:33 följande:
    Jag har börjat blöda lite mer och nu är det inte brunt längre utan rosa rött:( ringde gyn men fick inte komma och kolla:( hon sa det är vanligt att blöda i början och har du inte ont eller blöder stora mängder är det nog ingen fara... Sa flera ggr att jag är orolig och vill komma och göra ett vul, men hon svara bara att jag inte fick och fick återkomma om de skulle bli värre... Att man kan vara så kall:(
    Usch, håller tummarna för att allt är bra ändå!
Svar på tråden BF januari 2014