Inlägg från: winterlong |Visa alla inlägg
  • winterlong

BF januari 2014

Hej på er!

Hoppar in här :) Har BF kring 10 januari. Jag har sedan tidigare en son på 9 månader.
    Ska bli spännande att följa er alla!

• winterlong
    BF-lista 
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet
    2/1 - heartems, andra barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet
    4/1- fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet

6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet.
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
  • winterlong
    Trollbarnet skrev 2013-05-11 19:07:01 följande:
    Haha nä, vi satt hemma och såg hockeyn, tog oss någon öl och 15 minuter in i sista perioden ordnade vi skjuts och åkte upp till folkparken, och just som vi klev in ljöd slutsignalen och vilket liv det blev. Gåshud bara jag tänker på det!!
    Här har ni en till Skelleftetjej! Kul att vi är flera :) Vår lilla böna blev troligen till inom en timma efter slutsignalen gått, "guldknullet" kallar min sambo det ;) Pardon my french!
  • winterlong

Oj, vad här skrivs! Vi kommer ju vara uppe i tusen sidor innan vi är halvvägs genom graviditeten :)

• winterlong

Hej mamas!

Någon med flera barn som varit gravid och föräldraledig samtidigt? Jag är nämligen ledig en månad till med min son men igår fick mannen komma hem från jobbet då jag mådde så dåligt att jag bara hängde över toalettstolen. Vad gör man om det fortsätter så? Min man kan ju liksom inte vabba varje dag resten av min föräldraledighet, eller hur?

Nu hoppas jag ju att det var mer en tillfällighet att det blev så illa igår, men samtidigt känns det som man vill sätta sig in i vad som gäller ifall det blir så att jag faktiskt inte klarar av att ta sonen själv fler gånger.

• winterlong
    Syskonförsök skrev 2013-05-22 13:20:43 följande:

Om jag startar de olika trådarna, har du lust att isf lägga till dem i trådstarten så att alla kan hitta dit? För isf kommer jag starta 3 undertrådar.. En "BF-Lista" en "Magbildstråd" och en "Övrig bildtråd".

Hur låter det för er andra?
    Men isf så måste de läggas till i trådstarten för annars blir det omöjligt att hålla koll..   
    Det låter kanon!
  • winterlong

Vi ska berätta för våra familjer imorgon, i samband med att vi firar respektive mor på mors dag. Vi kommer helt enkelt låta vår lille son berätta genom att ha på sig en t-shirt där det står "Jag ska bli storebror". Är så förväntansfull och spänd på deras reaktioner! Tror ingen blir förvånad att det kommer ett syskon, men de hade nog trott vi skulle vänta tills ettan var lite äldre än 9 månader - men här är vi effektiva ;)

• winterlong

Igår fick våra familjer som planerat veta om bebisen genom att sonen bar sin "Jag ska bli storebror"-tröja. Många förvånade miner och glada utrop blev det :) Dock ett par stycken som redan hade det på känn men blev lika glada för det.

• winterlong

Någon här som varit på inskrivning och haft ett barn med sig? Ska på inskrivning på fredag och måste ha sonen med eftersom det är jag som är föräldraledig med honom, men började fundera nu på om det är ok eller om de brukar vilja att man kommer utan barn så man ska fixa barnvakt?

• winterlong

Hua vilken dag vi haft här! Satt på middag hos svärföräldrarna då jag började störtblöda. Blev ilfart till sjukhuset där en barnmorska även konstaterade att det kommit ut någon klump med blodet, så vi fick ligga och vänta på att jouren skulle komma och konstatera det uppenbara. Fy, vad vi grät. Kändes så fruktansvärt tomt. Alla framtidsplaner... alla som vi berättat för som glatt sig med oss. Nu inget.

Till slut kom hon för att göra vul. Då fick vi vårt livs chock. Inte bara en levande bebis, utan TVÅ fick vi se! Två tickande hjärtan, två sprattlande bebisar :D Blödningen kom från en av moderkakorna, varför visste hon inte och det såg inte ut som att något höll på släppa. Någon som varit med om något liknanade?

• winterlong

Tack ska ni ha :) Jo, vi har gott om tvillingar i släkten på båda sidor så vi var väl medvetna om att chansen fanns, men ändå var vi inte alls inställda på att så skulle vara fallet. Nu blir det att försöka vänja sig vid tanken på tre barn på under 1,5 år... puh!

• winterlong
    verkar skrev 2013-06-26 19:16:35 följande:
    JAG/VI SKA FÅ TVILLINGAR!!!! Jag är lite chockad, fick reda på det idag. Hon som gjorde ul, sa oj, sen blev hon tyst i några sekunder, sen sa hon titta det är tvillingar. Det var allså ett KUB test jag gjorde idag : -) kommer lämna blod imorgon pga när jag skulle ha gjort det mådde jag dårligt illamående+kräkningar att jag fick avboka. Så risbedömingen får jag sen. Jag fick en ny tid 5/7 för barnmorskan kunde inte mäta tvillingen B som var lite mindre än den andra skiljer 3 dagar stoleksmässigt. Vanligt tydligen Ingen i varesig min släkt eller sambons har fått tvillingar!!! Barnmorskan sa att det var var 80'de som är en tvilling graviditet.
    Grattis! Kul att vi är flera som väntar twins :)
  • winterlong
    Kramardig skrev 2013-07-07 18:06:17 följande:
    Satte som sagt papper i trosan och har legat ner sen dess (tills nu) och det var bara pyttelite brunaktigt på pappret. Nu när jag skulle kissa igen började det droppa en massa blod.. helt klart missfall känner jag.

Men jag orkar inte fara till akuten nu ikväll, ringer till bm imorgon så får jaf kanske komma till vårdcentralen då istället.
    Jag började ju störtblöda för några veckor sedan, det riktigt forsade ner för benen. Men det var inte missfall, har så vitt jag vet fortfarande två bebisar i magen :)
  • winterlong

Grattis till lyckade RUL! Vi fick se våra tvillingar idag. Friska och pigga, boxade på varandra för fullt. Två grabbar såg det ut att vara, oklart om de är enäggs eller tvåäggs, så vi får triss i killar här hemma :)

Svar på tråden BF januari 2014