BF januari 2014
Hej på er!
Hoppar in här :) Har BF kring 10 januari. Jag har sedan tidigare en son på 9 månader.
Ska bli spännande att följa er alla!
Hej på er!
Hoppar in här :) Har BF kring 10 januari. Jag har sedan tidigare en son på 9 månader.
Ska bli spännande att följa er alla!
Oj, så många vi börjar bli :) Kul!
Oj, vad här skrivs! Vi kommer ju vara uppe i tusen sidor innan vi är halvvägs genom graviditeten :)
Fyyy, vecka 7 och nu är illamåendet i full gång här med...
Hej mamas!
Någon med flera barn som varit gravid och föräldraledig samtidigt? Jag är nämligen ledig en månad till med min son men igår fick mannen komma hem från jobbet då jag mådde så dåligt att jag bara hängde över toalettstolen. Vad gör man om det fortsätter så? Min man kan ju liksom inte vabba varje dag resten av min föräldraledighet, eller hur?
Nu hoppas jag ju att det var mer en tillfällighet att det blev så illa igår, men samtidigt känns det som man vill sätta sig in i vad som gäller ifall det blir så att jag faktiskt inte klarar av att ta sonen själv fler gånger.
Vi ska berätta för våra familjer imorgon, i samband med att vi firar respektive mor på mors dag. Vi kommer helt enkelt låta vår lille son berätta genom att ha på sig en t-shirt där det står "Jag ska bli storebror". Är så förväntansfull och spänd på deras reaktioner! Tror ingen blir förvånad att det kommer ett syskon, men de hade nog trott vi skulle vänta tills ettan var lite äldre än 9 månader - men här är vi effektiva ;)
Grattis på mors dag alla mammor! 
Igår fick våra familjer som planerat veta om bebisen genom att sonen bar sin "Jag ska bli storebror"-tröja. Många förvånade miner och glada utrop blev det :) Dock ett par stycken som redan hade det på känn men blev lika glada för det.
Någon här som varit på inskrivning och haft ett barn med sig? Ska på inskrivning på fredag och måste ha sonen med eftersom det är jag som är föräldraledig med honom, men började fundera nu på om det är ok eller om de brukar vilja att man kommer utan barn så man ska fixa barnvakt?
Hua vilken dag vi haft här! Satt på middag hos svärföräldrarna då jag började störtblöda. Blev ilfart till sjukhuset där en barnmorska även konstaterade att det kommit ut någon klump med blodet, så vi fick ligga och vänta på att jouren skulle komma och konstatera det uppenbara. Fy, vad vi grät. Kändes så fruktansvärt tomt. Alla framtidsplaner... alla som vi berättat för som glatt sig med oss. Nu inget.
Till slut kom hon för att göra vul. Då fick vi vårt livs chock. Inte bara en levande bebis, utan TVÅ fick vi se! Två tickande hjärtan, två sprattlande bebisar :D Blödningen kom från en av moderkakorna, varför visste hon inte och det såg inte ut som att något höll på släppa. Någon som varit med om något liknanade?
Tack ska ni ha :) Jo, vi har gott om tvillingar i släkten på båda sidor så vi var väl medvetna om att chansen fanns, men ändå var vi inte alls inställda på att så skulle vara fallet. Nu blir det att försöka vänja sig vid tanken på tre barn på under 1,5 år... puh!
Novalucol har hjälpt mig mycket mot halsbränna. Även att dricka mjölk.
Här är en till med RUL på onsdag, kl 14.00 :) Vi hoppas få veta kön på våra twins!
Grattis till lyckade RUL! Vi fick se våra tvillingar idag. Friska och pigga, boxade på varandra för fullt. Två grabbar såg det ut att vara, oklart om de är enäggs eller tvåäggs, så vi får triss i killar här hemma :)