• Ofeigur

BF januari 2014

hejhej! plussade idag svagt på testlagrets test. BF den 10e jan enligt FL. Det är barn nummer tre för mej och två för min sambo. Vi har en gemensam dotter som fyller två i Juli och jag har en son som fyller 10 år i December.

• Ofeigur

Jag mår bra och känner verkligen ingenting. och hoppas det förblir så. Har inte mått dåligt med mina två innan men det vet man ju inte hur det blir. Kan bara håller tummar och tår att det inte blir ngt. är i v 5 nu.

• Ofeigur
    fluu skrev 2013-05-07 21:27:44 följande:
    Jag mår illa till och från,men kan kontrollera det någorlunda med legigan och postafen. Eller att knapra kardemummaskorpor 24/7 :P

Har lite molvärk med och är väldigt trött,somnar varje kväll i soffan. Har även börjat drömma mer och mer intensivt som förra graviditeten.
    Lite cravings har jag med och en del grejer jag inte kan äta längre.

Förra gången var jag så orolig för mf,men denna gången är det inte så oroligt. Jag har på något sätt accepterat att händer det så händer det. Skönt,vill inte spendera hela graviditeten i skräck som sist utan passa på att njuta av den. Ångrar så bittert att jag inte njöt av graviditeten sist. Nu finns det ju inte tid på samma sätt när jag har en ettåring.

Känner som du för mf. Har en dotter på två år och jobbar heltid och har en häst som ska skötas. Plus hus och gård övriga djur och resten av familjen så det finns annat att tänka på om man säger så=)
  • Ofeigur
    BF-lista
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet
    2/1 - heartems, andra barnet
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet 
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet
    4/1-  fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet 
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    10/1- ofeigur, 33 år tredje barnet
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    11/1- Nesseo, 27 år , Första barnet  
    11/1- Doffan, 29år, Första barnet
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet 
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet

Vi ska ta reda på kön. Det gjorde vi med dottern också men inte med sonen. Om det blir en pojke ska han heta Walter. Det bestämde vi redan när dottern var på väg. Men då kom det en liten Indra som blir 2 år i Juli istället=) Har en som sen ett tidigare förhållande som heter Oliver och blir 10år i dec.
  • Ofeigur

Jag gick också upp runt 20 kg med dottern. Det ska inte hända igen. Men nu i början kommer jag att äta när jag känner att jag behöver för illamåendets skull.  jag kör på som jag gjort innan jag blev gravid. Nu är vi med på tappa trampet tävling på jobbet också och går hela tiden  och det är toppen. Jag är en tävlingsmänniska så det är krig på jobbet  nu haha vi ser ut som ett gäng kissnödiga nördar som bara går omkring på jobbet hela tiden.

• Ofeigur

Go kväll!  Är det fler som inte känner ngt alls? Jag känner mej absolut inte gravid alls. =( Vet inte om jag ska oroa mej heller. Jag är lite tröttare än vanligt bara men annars inget. Jag ville ju ha vul på kk men de vill inte ge mej ngt än. Ska ringa i veckan igen och se om de ev ,kanske kan ge mej en tid. Jag har ringt privata i min stad men det finns inga tider. Man får tydligen inga vul om man " bara" är orolig verkar det som. Har ju haft ett ma innan detta nu och det var jobbigt att inte få se ngt på skärmen och nu vill man ju veta om det är lika eller om det verkligen finns ngt d är inne. Igår värkte det och drog i tjejmagen  och så har jag efter nr två när jag har fått ta i lite varit blodblandat flytning på papperet. Ursäkta äckelvarning men är det ngn som fått likadant?

• Ofeigur
    LillFrö skrev 2013-05-21 18:22:21 följande:

Jag känner nästan ingenting jag heller, men det är inget konstigt med det. En del får lite symptom, andra mycket besvärliga symptom medan några knappt känner något alls! :)

nej det är ju sant men man blir ju lite orolig =)  Har ju inte känns så mkt med varken sonen eller dotter så det ska väl vara såhär. Man ska väl vara glad att man slipper att må dåligt iof.. ja man är ju aldrig nöjd hihi
  • Ofeigur

v 8 idag! Har illamående på kvällarna  men det är hanterbart. Har också ont i svanken och stickningar  värk i tjejmagen lite då och då. Har fått en till för vul på måndag och jag är så nervös! vill inte att det ska bli som förra gången när de inte såg ngt alls i livmodern. =(

• Ofeigur

Var på vul i dag och det ända de såg var en hinnsäck på 6 cm ungefär som att jag skulle vara i vecka 5 ungefär. Men enligt mina beräkningar ska jag vara i v 8. Så det blev väl inget denna gång heller=( Ska dit igen om två veckor och göra ett nytt vul . Men jag kommer säkert börja blöd före det.

• Ofeigur

Började blöda idag och det blev ett ma som jag förstod. Det var min 8e graviditet varav två blivit barn. Nu får vi se hur vi gör. Om vi fortsätter eller om vi njuter av de barn vi har och fokuserar på annat i livet. Kroppen tar stryk och spyket får sig en omgång varje gång man får ett mf. Känns bara tomt nu. Vi får fundera på det ett tag så får vi se. Lycka till alla andra med era små underverk!=)

Svar på tråden BF januari 2014