• FruGul

BF januari 2014

Grattis allihop!
    Vi har också plusst nyligen BF den 1jan.
    Vi mår bra, lite molvärk och trötthet hittills.. Undrar när illamåendet ska kicka igång..

• FruGul

Elvinsmamma. (Kan inte citera från telefonen, tror jag)
    Det är vår första, så allt känns väldigt overkligt och man vet liksom inte så mycket vad det är man väntar sig. Tur att de finns internet! Vi ska till MVC på onsdag. Det ska bli spännande!
    Är det vanligt att man behöver ha en kudde under magen för att kunna sova på sida redan så tidigt? (V.6) trodde inte man skulle känna sig så gravid direkt i början..

• FruGul

Elvinsmamma. Då förstår jag att ni längtar!
    För oss blev det lite tidigare än väntat, men vad gör det. Några månader upp eller ner. Vi hat båda längtat i flera år men de har inte varit på sin plats med plugg och sådant..

• FruGul

Grattis! En spännande tid som väntar oss alla. Visst är det nervöst! Men ändå känner jag mig lugn och harmonisk. Till och med hunden har blivit lugnare..

• FruGul

Kattamaja. Haha! Åh va härligt roligt det lät. Tänk om min karl kunde börja med maten någon gång ;) jag blir lätt rörd till tv, men också när man läser på forum osv...

• FruGul

Ja. Var hemma själv i lördags kväll tittade på romantisk komedi och grinade, jag saknade sambon så jag trodde jag skulle dö.. Nu vet vi varför ;)

• FruGul

Spännande att ha en liten hemlighet. Vi berättade direkt för familjerna. Man behöver ju trots allt stöd om de inte skulle bli något.
    Men jag tycker det är pirrigt att få hålla det hemligt för resten. Helst skulle jag bara vilja skrika ut till hela världen att jag är GRAVID! Men de får vänta lite till ;)

• FruGul

Anandenise. Oj va jobbigt att dölja det så. Jag har så svårt att hålla masken när det gäller sånt som hör mig glad. Jag berättade ockdå för familjen samma dag jag plussade. Ville springa med testet i handen hem till Mamma när hon åkte förbi med bilen (bor grannar) väntan på att sambon skulle komma hem var låååång. Vi skålade med alcoholfritt vin och åt dajmtårta. Mysig stund!

• FruGul

Jag är också hungrig hela tiden och det känns nästan som jag ska svimma om jag inte äter. Försöker välja något nyttigt. Vill verkligen inte gå upp så mycket...

• FruGul

Jag brukar gå rätt mycket, är dagmatte.. Men har haft lite jobbigt att gå längre sträckor. Känns lite som att magen är så svälld och stor.. Är det konstigt?

Svar på tråden BF januari 2014