• dosed

BF januari 2014

Hej hoppar in här jag med. Har bf 19/1. Det enda symtom jag har är att jag har mensvärk nästan hela tiden, nån mer som har så? Såg att ni är några som pluggar till ssk, kul! Jag blev färdig ssk i januari så har bara jobbat sen dess.

• dosed
    Kramardig skrev 2013-05-23 13:31:26 följande:
    Vi blev också erbjudna KUB men vi kommer tacka nej. För mig känns det onödigt även om det bara är 1% risk för missfall.. Jag tänker som så att om det skulle visa sig på kub att barnet är friskt så skulle jag ställa in mig på att barnet faktiskt är friskt. Jag skulle nog ha svårare att acceptera och få kontakt med barnet om det sen visar sig att barnet har en annan, till och med värre sjukdom. Det kan hända vad som helst under förlossningen som gör barnet sjuk dessutom, så för oss känns det totalt onödigt. Men alla gör som dom vill :)

Fast kub har ju ingen risk för missfall måste jag bara inflika, det är om man går vidare med fostervattensprov som det är risk men det kanske var så du menade? Menar bara så ingen blir orolig i onödan!
  • dosed

Usch illamående och hostig/ slemmig i halsen är ingen bra kombo. Blir illamående så fort jag hostar usch

• dosed

Var på läkarbesök igår då jag mått så illa, fick lergigan utskrivet och dessutom fick jag ett vul! Jag blev jätteglad när hon sa åt mig att ta av mig och hoppa upp i stolen, visste inte alls att hon skulle kolla :) och där inne var ett litet pyre med tickande hjärta :)

• dosed

Fick ringa och sjukskriva mig i morse då jag legat däckad i sängen sen 17 igår pga illamående. Hatar att sjukskriva mig då det känns som man "sviker". Men nu måste jag faktiskt tänka på mig själv eller hur? Kan inte röra mig utan att bli kräkfärdig. Förresten, idag är jag i 10+0 säger ni då att ni är i vecka 11 eller 10?

• dosed
    Chaplin89 skrev 2013-06-25 19:01:58 följande:
    Ja, KUB gick bra, hade låg risk men fick inte reda på siffror :) Däremot blev jag framflyttad TVÅ VECKOR!!!! Alltså jag testade negativt på gravtest men positivt på två ägglossningstest den 14 april, enligt beräkningen idag kan det jj inte vara så. Jag måste haft ägglossning runt den 31 mars och blivit gravid då!!! Min menscykel har ju varit helt snurrig så jag har ju inte kunnat räkna efter sista mens osv. Kan ägglossningstest reagera och ge utslag på hcg hormon också???? Nån som hört talas om det? Iallafall så är jag idag i v 15 (14+2) och gått in i andra trimestern :) Bebisen var ordentligg luvlig och man såg tydligt händer och fötter, hjärtat slog fint och vi kunde även se hur den rullade runt :)

Jag har hört att ägglossningstest blir positiva på hcg hormon så så kan det säkert vara! Grattis:)
  • dosed

Jag blev igångsatt så fick starka men meningslösa värkar direkt, fick då lustgas men den gjorde mig mest snurrig. Var öppen 3 cm i typ 5 h men fick sen epidural då de såg hur jobbigt jag hade och den var underbar! I en timme hann den verka sen var han ute :) epidural tar ju inte bort krystvärkarna så då gjorde det ju sjukt ont igen men den gjorde att jag fick chans att slappna av och det var ju tydligen vad jag behövde eftersom jag sedan öppnade mig 7 cm på en timme

• dosed

Fick dock knäppa biverkningar av epiduralen, pirrade i hela kroppen som när en fot sover samt att halva sidan av kroppen var varm och andra iskall men det gick över sen

• dosed
    bananiss skrev 2013-06-27 10:19:21 följande:
    Åh nu har jag känt bebisen fyra gånger igår och idag :) känner att den sprattlar till där inne :) är bara i v 13!

Oj det var tidigt, vad mysigt :)
  • dosed

Blev sjukskriven idag för mitt illamående.. Skönt men vad sjutton ska jag göra hemma i 3 veckor? Har redan lärt mig tv tablån hehe

Svar på tråden BF januari 2014