BF januari 2014
Hejsan!
BF 17/1 :)
Första barnet!
Plussade efter 17 långa försök den 7/5 :)
Roligt att hänga med här!
Hejsan!
BF 17/1 :)
Första barnet!
Plussade efter 17 långa försök den 7/5 :)
Roligt att hänga med här!
Gick in i vecka 7 idag, men gud vad min kropp har varit slutkörd dom senaste dagarna, blir ju rädd ska jag vara så här utmattad resten av graviditeten? Jag har inte jobbat på någon dag och ja det har inte varit bra för mig.
Jag har drabbats av restless legs :( Kan knappt sova på nätterna nu hoppas jag iaf jag somnar utan problem då jag jobbat idag. Men sedan somnar jag 2-4 timmar i sträck sedan vaknar jag efter 30 minuter resten av natten och försöker somna om och om igen.
inte kul att vakna 4-5 och vara klarvaken ;)
Dålig i magen är jag och har jätte ont i magen av det så har undrat om det är magsjuka men icke.
blir så när jag inte ätit på ett tag plus illamående men det gör inte än iaf :)
Någon annan som känner igen sig?
Ja inatt har inte varit rolig haft en snarkande Karl bredvid mig så ja jag vaknar hela tiden.
Jag hoppas detta går över, jag som kunna sova hur mycket som helst förut och nu när man är trött hela tiden? ;/
Men nä!
Och jag har åkt på halsfluss :(
Har sådant illamående för att jag inte får i mig mat och när jag äter håller jag på och kräks upp maten!! :(
Ja usch! Det vart snabba ryck när jag sa att jag inte kan äta och är gravid!
Fått en tio dagars kur med penicillin 3 om dagen!
Blä :(
Jag som är så sugen på grillat!!
Ni som har era kära som jobbar långt borta! Jag vet hur det är, här hade jag det så inna jul 110 mil bort jobbade 2 veckor i streck och fick ses 2 dagar varannan vecka. Denna gången ses vi varje helg han jobbar 4 dagar måndag-torsdag. Ledig 3! 49 mil emellan nu är i Norge så dyra telefonräkningar :( Samt jobbar sina pass 18-20 timmar om dygnet.. Så nu förra veckan HUNDENHUBBE! När vi sa hejdå utanför cuprum så kände jag av mina hormoner, huuuua stod och grät i min ensamhet på lilla Stortorget! Haha usch vad jag kände mig bedrövlig och ensam, Man får helt enkelt vara starka tillsammans och tänka på pengarna, Symptom: tuttarna är gigantiska men har ej ont, haft ont 1 dag sedan jag plussade. Tydligare ådror på brösten. Gaser. Känner av huggen i magen när jag nyser/hostar eller reser mig för snabbt. I förrgår när vi åkte bil så fick jag så ont i magen akut så killen vart rädd och tänkte ringa 1177 men gick över på 2 min. Otrevligt men det är väl det jag känner av som får mig att faktiskt på riktigt inse att något händer där inne. Nu äter ju jag penicillin för halsfluss, det är kåvepenin. Vet ni om det är detta penicillinet man får när man har UVI? Jag skulle kollat upp det i fredags då jag skulle till BM men nu har jag bytt BM så ska inte dit fören 20/6 men känner heller inte av något nu, men vore ju super med 2 flugor i en smäll så att säga! Ska iof till läkaren imorgon och kan fråga. En till sak! Jag äter vitaminer nu med folsyra bland annat. Men efter v. 12 var det väl man inte har något mer av folsyran då, vad för vitaminer skall man börja äta då som är bra när man är gravid? Hört att A-vitamin och omega 3 eller 6 skall vara dåligt men har även hört att omega 3 skall vara bra? Ni som gått lite längre och passerat v.12 vad äter ni för vitaminer nu? Och smörjer någon magen? Och med vad sånafall :) Sorry för långt inlägg men känner att jag varit så dålig att skriva och vill gärna komma in i disskutionerna!
/div> Ett bra tips är att skaffa viber på mobilen om han kan ha wifi där. Det kör vi på nu när min sambo åker till spanien i 6 veckor och hade förra sommaren när han jobba i norge. Då kan man både smsa och prata gratis. Jag äter aco gravid vitaminer och har gjort sen vi började försöka få barn.[/quote] Jo vi har både viner och Skype! Men han har ingen wifi! Tack och lov ska han komma hem och jobba nu! Men sedan blir det nog Kiruna!
Jadå :)
Då blir det köra maskin, dumper eller grävare till exempel.
Men vi får se hur det blir, vore skönt att ha honom hemma på ett sett med nu.
Men roligare för honom när magen syns :)
Ja det var långt ifrån varandra men antar det är bra pengar speciellt utomlandsjobb? Och Kiruna brukar det inte vara dåligt heller.
Jag är överlycklig! Inget illamående på morgonen idag hoppas det håller sig borta :)
Jobbigt att inte kunna äta.
Har däremot kräkts 2 ggr. Men det var för att 2 tabletter fastnade i halsen när jag var svullen av halsfluss utan att märka det. Sedan kom smaken osv. Uscha!!
Illamåendet borta! Men jäklar sliter det i magen, blir nästan rädd nu när det nästan gör ont som när jag plussade! Någon som vet varför mitt urin luktar ägg? :/ Har fått svamp också tror jag så vad gör jag nu?