• Malimari

BF januari 2014

Hejhej, får jag vara med? Jag plussade igår, på ÄL+10 så är tidigt ute, känns overkligt!

Bf är enligt FL 5/2, men det kan ju ändra sig.. =)

Väntar mitt andra barn, har en son född December 2010. 

Fyller snart 25 och bor med maken norr om Göteborg. 

Vill att första veckorna ska gå fort, så att det börjar kännas på riktigt! =) 

• Malimari
    sagalo skrev 2013-05-27 13:09:36 följande:
    Vecka 8 idag! Och på onsdag är det dags för hälsosamtal(?) :) Vet någon här om man kan få tag på journalen, eller vad det heter, från förra graviditeten? Är det bm man vänder sig till då? Vore så kul att kolla i den och jämföra :)

Gick du hos samma MVC? Isåfall kan du få den utskriven då =)
    Man har rätt att begära ut sin journal en gång i halvåret eller nåt sånt tror jag.. 
  • Malimari
    Flikkan skrev 2013-05-27 14:44:30 följande:
    Och jag har åkt på halsfluss :(
    Har sådant illamående för att jag inte får i mig mat och när jag äter håller jag på och kräks upp maten!! :(

Urk, låter som en hemsk kombination :(
    Krya på dig! 
  • Malimari
    LillafamiljenH skrev 2013-05-27 18:16:16 följande:
    Hej allesammans! Plussade för några dagar sen och är beräknad till 2 februari enligt verktyget här men skulle tro att det kommer flyttas till slutet på januari så jag hoppas jag kan vara med här på ett hörn Solig  har en dotter på 13 månader och ser fram emot ett syskon! Glad

Då är vi nästan lika långt gångna då :) Har bf 5/2 men kan ju lika väl bli januari ;)
  • Malimari
    LillafamiljenH skrev 2013-05-27 19:05:08 följande:
    Vad kul! Blir spännande att se :D dottern kom två dagar före BF, vore ju skönt om denna också följer det mönstret ;)

sonen kom bf+1, men jag blev igångsatt. Räknar med lite vad som denna gång, känner mig "nollställd" liksom. Haha!
  • Malimari
    sagalo skrev 2013-05-27 19:22:39 följande:
    Tack för svar om journalen! Har en annan MVC nu än förra gången, hur fungerar det då?

Du kan gå till din förra mvc och be om en journalkopia, eller om nuvarande MVC använder samma journalsystem (fråga) så kan dem också skriva ut =)
  • Malimari
    Tokfrans skrev 2013-05-27 19:36:46 följande:
    va har ni alla för symtomer hittills? och vilken vecka ni är i osv :)
    Lite roligt o se va alla har, ifall de skiljer.

Jag är bara i vecka 4, haha. 3+4 tror jag.
    Har inga symptom. Inbillar mig lite molvärk men jag vet inte.. Känner mig vrålhungrig också - vilket är ovanligt för mig. 
  • Malimari
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-27 20:53:59 följande:
    Berättade för vår son idag att han ska bli storebror. Han fyller 5 i sommar. Han var med när vi förra året fick missfall så han vet hur det kan gå. Ikväll när jag lade han sa han: godnatt bebis hoppas du stannar kvar. Man blir lite rörd.

Hjärta
  • Malimari
    c4trin skrev 2013-05-28 05:53:46 följande:
    Jag har hört att man bör äta Riksteatern.

Riksteatern hihi. Blir tufft
  • Malimari
    Me2 skrev 2013-05-28 07:52:06 följande:
    Hoppas få svar på mina hcg prover idag. Så nervös att det inte finns något där

Håller tummar å tår!
Svar på tråden BF januari 2014