• avenell

BF januari 2014

SaraKarla skrev 2013-05-27 13:40:49 följande:
    Vet att vi redan pratat om detta tidigare i tråden. Men jag kan som sagt inte bestämma mig. Nu lutar det plötsligt åt att inte göra KUB. Känns bättre att bara ta allt som det kommer. På RUL kan man väl se en del också sen?
    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har läst på en massa om KUB och ena minuten har jag bestämt mig för att jag vill göra det, för att i nästa minut ha bestämt att jag inte vill göra det.

Jag lutar nog mest ändå åt att inte göra det, av den enkla anledningen att jag inte vet vad jag skulle göra med resultatet. Man får ju inga klara svar utan endast en riskbedömning. Det är ju ingen sanning. Det som talar för att göra testet är att jag är så rädd att något är fel på barnet och att det dör sent i graviditeten, vid födseln eller kort därefter.

Jag gick in i vecka 7 igår så man måste ju ändå bestämma sig relativt snart för att sen kunna boka tid för testet.

Jag känner mig hemskt vilsen. Hjälp!
  • avenell

Jag är i vecka 7 (6+1) och har svag molvärk som kommer och går, en del små stickningar där nere också.

Jag blir illamående framåt klockan 10, men det är ganska svagt illamående som kommer och går under dagen. Jag har inte kräkts någon gång.

Sen har jag ömma bröstvårtor.

Allt som allt mår jag mycket bra! 

• avenell

Jag är i vecka 7 (6+2) och jag har bestämt mig för att sluta vara orolig!

Jag har analyserat, oroat och googlat destruktivt i ett par veckor, men nu får det vara nog!

Det är ändå inget jag kan påverka så det är ju bara ren idioti att stressa upp sig i onödan. Händer det hemska så får jag ta tag i det då.

Ett tips till er andra som googlar en massa hemskheter... tänk på att söker ni på "missfall i vecka 6" och tycker att det finns hemskt många som verkar ha fått missfall i vecka 6 så beror det ju på att de som har haft det har sökt sig till den tråden. Googla istället på "har aldrig haft missfall", det är betydligt trevligare och det verkar helt plötsligt ganska vanligt.

Det man googlar på hittar man, oavsett vad det är. Googla positivt!

• avenell

Joajo,

jag kontaktade bm när jag var i vecka 6 (5+1). Jag ska på infosamtal på måndag och har inskrivningssamtal på tosdag. Då kommer jag att vara i vecka 8.

Du kan ju alltid kontakta dem nu och sedan föreslår de en tidpunkt som de tycker passar utifrån din graviditet.

• avenell

Jag har märkt idag, och även igår, att jag luktar svett! Jag har i stort sett aldrig känt det förut och nu undrar jag om det kan bero på att jag svettas mer, att det luktar mer eller om jag är mer känslig för lukten.

Är det någon mer som har märkt någon skillnad på hur mycket ni svettas eller hur det luktar?

• avenell

Igår när jag satt i soffan så böjde jag mig fram för att nå ett vattenglas som stod på bordet. När jag sträckte mig för att ta det högg det till rejält nere i magen. Det var en väldigt snabb och skarp smärta, den varade bara 1 sekund och sedan var det borta.

När jag gick på toaletten ca 30 minuter senare fick jag en ljus ljusrosa färg på pappret när jag torkade mig. Efter det har jag inte haft någonting på pappret när jag torkat mig.

Sedan jag blev gravid har jag inte haft någon blödning eller en färgad flytning.

Är det någon som har någon aning om vad detta kan ha varit?

• avenell

Jag har hemsk halsbränna. Det kommer och går mest hela dagen. Med halsbrännan kommer illamåendet, inte så att jag vill kräkas men det bränner och är jobbigt.

Är det någon som har tips mot halsbränna? Hjälp! 

• avenell

Nu är jag riktigt orolig.

För ca 1,5 vecka sedan fick jag en liten rosaröd blödning direkt efter att jag fått orgasm. Blödningen syntes bara på pappret när jag torkade mig och slutade direkt. Dagarna därpå kom det lite brunt blod på pappret på ungefär vart tredje toalettbesök. Sen slutade det i några dagar för att sedan komma tillbaka, då med aningen mer men ändå bara så att det syntes på pappret. Ett par gånger så var blodet väldigt mörkt brunt och mer som blodrester, typ små prickar.

Igår var det inget blod alls men nu ikväll finns det där på pappret igen. Det är orangebrunt och har små små "prickar" i, typ 2 mm x 2 mm. Hade även en slemliknande avlång sträng, typ 2 mm x 1 cm.

Jag har inte haft ont alls. Illamåendet och de ömmande bröstet håller i sig.

Är det någon som har upplevt något liknande? Borde jag oroa mig? Kan det vara början till missfall eller något annat otäckt? 

Svar på tråden BF januari 2014