• Ninie

BF januari 2014

Hej! Ny här! Plussade den 15/5, är i vecka 7 (6+5) :) Första graviditet!

Förstår ingenting, känns overkligt. Min mens har alltid varit märklig och jag jar inte förstått min ÄL. Gick igenom undersökningar på kvinnokliniken och dom konstaterade att jag antagligen hade pco. Men i samma veva sa gynläkaren att "du har pågående ägglossning nu" så det var bara hem och mysa och se där .. första försöket :) Mått illa till&från, sover hela tiden och har ökat en storlek i BH .. men är ständigt orolig och ska inte på inskrivning förrän 27/6 :(

• Ninie

här vaknas det varje natt! toalettbesök! ligger som en dimma av illamående över mig mest hela tiden, men det gåe att leva med.

fick idag höra "att det minnsann syns" .. vecka 8 imorgon, när ska det synas efentligen?

• Ninie

Själv fick jag efter powerwalk så ont i ljumskar/rygg igår. Äntligen avtagit. Blev orolig och ringde BM men hon nästan avhyvlade mig .. menade på att det kan vara symtom på missfall el utomkved. Hjälp vad rädd jag var .. :( Ringde sen till gynakuten ..

Känner mig mest orolig att det är ett tomt skal där inne .. :(

• Ninie

Burberry: Jag nämnde foglossning, Men BM bara avhyvlade mig och sa "NEJ NEJ NEJ det är alldeles för tidigt .. " Som sagt så var hon märklig. Pratade bara om missfall och utomkved. Idag känner jag ingenting men öm i ljumskarna om jag stretchar dom ..

• Ninie

när fick ni synlig mage? Är bara i vecka 8 (7+3) och har ett ordentligt put! Ganska lång (178cm) och ganska normalbyggd (65-66kg) Inte gått upp ett gram.

• Ninie

Ja, svullen har jag förstått att man blir .. men det var så att min mamma verkligen nämnde "du har verkligen fått gravidkula" för ja, det är en tydlig kula och bara fram. Jag som trodde att jag skulle vara platt ett bra tag :D

Är första barnet också. Men jag oroar mig ständigt för att det inte är något, men om magen bara växer & brösten likaså BÖR det väl inte vara någon fara? :|

Sagalo, härligt :) Jag känner igen det där med fort mätt, samtidigt sugen hela tiden på MAT inte godis & sånt tackolov. (är vanligtvis världens största godisråtta, så det är ett under att jag inte äter mer/vill ha.

Svar på tråden BF januari 2014