• Endag

BF januari 2014

Hej, får man vara med här ? Glad
    Är gravid i 9:e veckan med andra efterlängtade barnet. Och förväntad bf är i slutet av Januari,

• Endag
    sunnydays skrev 2013-06-17 09:26:52 följande:
    Grattis :) Skriv gärna in dig i bflistan

Tack Skrattande det ska jag göra ,,
  • Endag
    popcornplaya skrev 2013-07-04 09:59:13 följande:
    Beställde en gravidkudde idag. Nått jag saknat dom andra graviditeterna men aldrig fått tummen ur att köpa.

Vad är det för nåt? :)
  • Endag

Idag är jag i vecka 12 !
    Känns faktiskt som en lättnad för man vet ju att missfall minskar betydligt. Nu hoppas man bara att allt står rätta till där inne Glad . Ul om ca 2 veckor. 

I vilken ålder är ni alla här inne, finns det nån som är över 35 ?    

• Endag
    84Johanna skrev 2013-07-04 16:47:41 följande:
    Snälla, vi behöver väl inte dra upp detta med att amma eller inte amma i denna tråden. Alla tycker vi olika och så kommer det alltid vara.

Bra tanke.
  • Endag

Kul att ni är några till här som är över 35 år. Själv är jag 38 år. Väntar mitt andra barn. Första barnet är 5 1/2 år. Känner denna gång att jag är mer orolig inför allt.

• Endag

Hej alla , nu har jag kommit hem efter en veckas semester på härliga Gotland! Oj vad många nya inlägg att läsa igenom här Orkade dock bara "några"... Gått in i vecka 13 nu och hade lyckan att få känna de allra första små "puffarna" inne i magen en dag Hjärta .  På torsdag dax för Ul, är både förväntansfull, pirrig, nervös ....
    Ingen här som bor i Kalmar län?  

• Endag

Jag har känt av "sparkar" i ca 2 v nu, är i vecka 17 på tors. Minns hur det kändes i förra graviditeten fast det är 6 år sedan Igårnatt kände jag den lill* hicka för första gången

Tycker att man mår bättre nu, känns sååå skönt!!
    Angående cellprov, ska man verkligen göra det nu så här sent i graviditeten?? Jag har fått en tid på måndag Obestämd  

• Endag
    SB2011 skrev 2013-08-06 12:31:17 följande:
    När jag va hos bm på inskrivning i v14 fråga hon mig när jag gjorde ett cellprov sist men sen sa hon att "nä vänta de kvittar ju för du är redan för långt gången för att ta ett"
    Så om hon har rätt så borde du nog skippa de å göra de när bebisen har kommit?

Ja jag tycker nog det känns bäst så. Vill ju inte riskera något..
  • Endag
    Siiran skrev 2013-08-07 11:31:20 följande:
    Var på intervju i morse och fick nytt jobb :D Sa inte att jag är gravid och kommer behöva någon timme ledigt på torsdag nästa vecka (första veckan) för rul. Känns sådär!

Grattis!! Skrattande
  • Endag
    annadenise skrev 2013-08-22 10:28:11 följande:

vi köpte via babyland.se. Vi betalade 7.750 kr för alla 3 delar. väldigt bra pris tycker jag! Gå in och titta på deras kampanj, men vänta inte för länge med att beställa. Man vet ju inte hur länge de har detta erbjudande.

en kompis till mig har lika vagn, så vi har varit hemma hos henna och provkört den:)

En sån vagn har jag tänkt köpa! :) Verkar ju superbra. Funkar den bra att köra på grusvägar tror du?
  • Endag
    c4trin skrev 2013-10-08 08:50:30 följande:
    Idag har jag tagit semester då jag sovit dåligt i 1 vecka o natten till igår sov jag ca 3 timmar... Jag kan helt enkelt inte somna o när jag väl gör det så vaknar jag efter ca 30 minuter igen o får börja om. Inatt sov jag liite bättre, ca 5 timmar *himmelriket*. Hoppas verkligen att detta e övergående, och de e snart!!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se

Jag har inte sovit bra sen några månader tillbaka, för gå på toa flera ggr varje natt och blir sen liggandes vaken länge. Orkar knappt med dagarna längre, tvingar mig att göra saker och att jobba ... Orkeslös till tusen.... Fler som har så här??
  • Endag

Det översta blev lite tokigt :/ Jag har inte sovit bra sen några månader tillbaka, för gå på toa flera ggr varje natt och blir sen liggandes vaken länge. Orkar knappt med dagarna längre, tvingar mig att göra saker och att jobba ... Orkeslös till tusen.... Fler som har så här??

• Endag

Hej Moa, jag lägger till dig som vän nu på fb då jag gärna vill bli medlem i den gruppen

• Endag
    Baby2014 skrev 2013-10-14 10:24:08 följande:
    Igår ville flickan ut, hafe SD jela dagen som blev värre och värre. Kom in strax efter 19 barmet mådde inte bra i magen hjärtljuden sjönk hela tiden så Det blev akutsnitt! Flickan mår jättebra hon andas själv trots att hon hat respirator och så fick hon en påse blod. Hon föddes i v 26+4 vägde 875gr och var 36cm m. Ursäkta min stavning, morginet gör det inte enkelt

Oj! Grattis och lycka till framöver
  • Endag
    majpan skrev 2013-11-16 22:43:03 följande:
    Igår jobbade jag min sista dag på väldigt länge. Känns grymt skönt! Går med full gravidpenning de sista två månaderna. Har även fått besked om min SGI som blev betydligt högre än förra gången och även högre än jag trott så jag är himla nöjd över hur det löst sig. Trodde det skulle bli mer tjafs från fks sida eftersom jag haft dåliga erfarenheter tidigare. Sonen kommer att gå halvtid på dagis medan jag är gravledig så jag kommer få mycket tid för vila. Är nästan rädd att jag kommer hinna bli less och uttråkad haha.  

Får man fråga varför du gick på gravidpenning? Lite nyfiken bara :) Skönt att du blev beviljad :)
Svar på tråden BF januari 2014