• sommar79

BF januari 2014

JochD skrev 2013-05-26 07:21:25 följande:
    Jag är så grymt sugen på grillad kyckling! Och inget öppnar förrän tidigast 10!! Jag vet inte vart jag ska ta vägen :(

I övrigt: Jag funderar för att berätta för familjen idag. Det är ganska tidigt, fick veta själv i onsdags men jag kan inte hålla mig längre. :)
    Jag är i vecka 6 snart 7 och vi har berättat för närmsta familjen och en del vänner. Kändes mest rätt för oss. Händer något vill jag ha deras stöd men man väntar  faktiskt barn och inte missfall. 

Berätta på om det känns rätt är mitt råd. Det är nu i början när man inte riktigt fattar att det är sant som man behöver dela glädjen med andra! :) 

Kram
  • sommar79

Inskrivning i morgon och nyfiken på vad jag ska förvänta mig. Att få se hjärtat picka vore verkligen underbart för det är fortfarande så svårt att förstå. 

Vad händer på er inskrivning?  

• sommar79
    K87 skrev 2013-06-25 14:07:34 följande:
    Är jag den enda som går runt å oroar mig för missfall?? Speciellt när jag är på jobbet :/

Absolut inte. Är precis likadan. Går in i vecka 12 i mogron och KUB nästa vecka. Hoppas få se att allt är rba då och att det lugnar.
    Läsa gärna på min blogg:  http://sannasdittochdatt.blogspot.se/

Kram
  • sommar79
    K87 skrev 2013-07-01 13:41:38 följande:
    Sommar79: Såg i din blogg att ni har kub-UL den 9 juli :) vi har den 8:e :)

Visst är det spännande. Första gången vi får se att det verkligen finns nått där inne. Hoppas man ju iaf. ;)  
  • sommar79
    c4trin skrev 2013-07-01 14:31:41 följande:
    Är så avis på alla er som får KUB!

Nån fördel får man ha för att man är äldre. :p
  • sommar79
    SaraKarla skrev 2013-06-28 20:25:17 följande:
    Trevlig resa popcornplaya jag lägger mig nästan varje kväll vid 20-21 tiden

Samma här! Annars funkar inte vardagen liksom. ;)
  • sommar79
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:17:02 följande:
    Jag har också BF i januari, de 20:e. Idag går jag in i vecka 12, tycker tiden har gått snigellångsamt fram tills nu, hoppas alt illamåendet ska avta..kräks nästan varje dag..och är konstant yr!
    Förresten, ska ni ta reda på kön? Eller hur tänkte ni kring det..detta är mitt första barn..jag är jättenyfiken men samtidigt kan jag hålla med min man om att det är en överraskning att vänta ...hur ska ni göra?

Jag har med BF 20 jan! :)
  • sommar79

Jag har fått veta att jag har en cysta på 6x6 cm. Inte kul alls. Den gör ont och jag börjar bli orolig. Känns som den kommer spricka någon gång. Som en tickande bomb. Har någon mer haft eller har detta problem? Jag har haft cysta tidigare men då var jag inte gravid. Känns konstigt och fel att ha en så stor sak konturerar med bebisen i  min mage. :(

• sommar79
    Fiskflundran skrev 2013-07-10 22:40:05 följande:
    Sa dom nåt om att dom skulle hålla koll på den? Jag ska tillbaka och se så den inte växer..
    Jo mnär det är RUL ska jag till läkare och inet barnmorska men det är typ 5 veckor kvar tills dess och det gör ont. :(
  • sommar79
    sunnydays skrev 2013-07-10 21:52:42 följande:
    Jobbigt, har du pratat med din bm om det? Eller vad sa läkaren?
    Känns som det är rätt vanligt med cystor som gravid, men vet inte hur stora.
    De säger att det inte är farligt både BM och läkare så får tro på det.
  • sommar79
    sunnydays skrev 2013-07-12 11:08:09 följande:
    Men då ska de väl göra något åt det?

De kommer se på den på RUL men det är ju typ 5 veckor tills dess.
  • sommar79

Jag har fått för miga att jag de senaste dagarna känt att något rör sig där inne. Det liksom inte bubblar som magen annars lätt gör. :p  Det mer fladdrar till längre ner i magen. Är det möjligt när jag bara är i vecka 14?

• sommar79
    Malimari skrev 2013-07-15 10:52:37 följande:

Ja då, jag kände i vecka 14 med sonen... Denna gång är jag nästan helt övertygad om att jag känner redan nu och jag är i vecka 12.... :)
    Coolt då kanske jag inte inbillar mig ändå. :p
  • sommar79
    eriksson i dalsland skrev 2013-07-16 22:31:39 följande:
    Har nu bokat tid för rul. 12 aug är ett tag kvar innan man får se den lilla i magen. Nån mer som är dubbelt så stor och hård på magen på kvällen?
    Ohhh ja! ;) 
  • sommar79

Jag går in i vecka 18 idag och kan inte påstå att jag med säkerhet känt av knodden. Är just nu mycket orolig för att allt inte är som det ska. Har ni känt av er bebis och i så fall i vilken vecka? Lugna mig tack. Kram

• sommar79
    annadenise skrev 2013-08-08 10:46:41 följande:
    Jag är i v.19 (18+1) och jag har inte ens kännt fladder eller bubblor eller buffar. Du kan va lugn. många känner inte buffar förän i v.20-22
    Ok får hoppas det. :) 
  • sommar79

Jag har plötsligt börjat må illa på nätterna. Gjorde det under illamåendeperioden i början men nu har jag inte mått illa på flera veckor. Är i vecka 18. Sjukt jobbigt att vakna av kraftiga illamåendevågor flera ggr på natt. Just nu har jag semester så det funkar men snart börjar jag jobba igen och då är det än mindre kul. Känner någon igen sig? 

• sommar79
    debbie85 skrev 2013-08-12 11:57:03 följande:

Det är sannolikt magsyra som gör att du mår illa (åker upp i matstrupen när du ligger ner). Testa att ta 2 st Novalucol (läkemedel som är helt ok att ta under graviditet) varje gång du känner av illamåendet. Hoppas det hjälper!
    Aa ok tack. Ska testa det. Sjukt jobbigt att vakta i panik över illamåendet. 
Svar på tråden BF januari 2014