Inlägg från: JohannaOo |Visa alla inlägg
  • JohannaOo

BF januari 2014

Hej, får jag vara med? Väntar en Lilla Liten den 1 januari. Mitt tredje barn, men ny pappa denna gång. Mina andra barn är födda 07 och 09.

• JohannaOo
    Kramardig skrev 2013-05-30 12:44:51 följande:
    Frågan kanske har varit uppe tidigare men kommer ni kolla kön? Vi gjorde imte det med sonen för att det kändes onödigt eftersom det inte är 100% säkert. Nu känner jag mig lite mer sugen eftersom det här kommer bli sista graviditeten (oavsett hur det går med den).
    Jag har kollat kön båda gångerna förut, och kommer göra det igen. Tycker det är mysigt att veta
  • JohannaOo

Varit lite blod i trosan några dagar och har haft som molvärk. Då vi senaste året haft två missfall är jag extremt nojjig så vi åkte till gynakuten. Fick se ett pickande hjärta och ett par väldigt livligt sparkande fötter som låg och trampade vatten. SÅ SÖTA! 

Blödningen var från mina slemhinnor som var lite uppretade. Så skönt att höra, Känns äntligen som att det är vår tur att få bebis nu. Vecka 9+3

• JohannaOo

Varit lite blod i trosan några dagar och har haft som molvärk. Då vi senaste året haft två missfall är jag extremt nojjig så vi åkte till gynakuten. Fick se ett pickande hjärta och ett par väldigt livligt sparkande fötter som låg och trampade vatten. SÅ SÖTA! 

Blödningen var från mina slemhinnor som var lite uppretade. Så skönt att höra, Känns äntligen som att det är vår tur att få bebis nu. Vecka 9+3

• JohannaOo
    Tokfrans skrev 2013-06-04 12:17:13 följande:
    kan knappt äta eller dricka, första gången jag känner av illamåendet på redigt allvar..jisses.
    Inte spytt än iaf Tungan ute
    Testat Sea-band? Funkar faktiskt, och jag var VÄLDIGT skeptisk först!
  • JohannaOo

Gick in i vecka 11 igår, och ÄNTLIGEN  börjar tröttheten och illamåendet ge med sig. Så skönt!

• JohannaOo

Jag vill gärna ha en bugaboo Buffaloo men kan inte riktigt motivera en så dyr vagn så jag tror det kommer bli en Brio Smile.

Tjejnamn; Malva eller Idun
    Killnamn: Hannes 

• JohannaOo
    Josefine02 skrev 2013-06-10 16:15:04 följande:
    Tjej: Elise, Elsa, Alicia
    Pojke: Carl

Sambon håller tyvärr inte med om några av de namn jag har föreslagit. Skit tråkigt. Men han kan inte komma med några egna förslag heller så. Han svar är bara "vet inte" gaah!!! :)

Har altid tyckt att Brio Go är en fin vagn! Men vi ska gå och testköra lite först och se vad vi tycker! Och sen kanske köpa på blocket, kostar ju multum nytt!
    Har funderat på Go med, men då vill jag absolut kunna köpa till vinterdäck och det går tydligen bara på årsmodell 12 och 13, och det finns inte så många ute på blocket än i de årsmodellerna, men hinner kanske komma. 

• JohannaOo

Jag håller på att gå UNDER av illamående. Är i vecka 14 nu, går in i 15 på onsdag. Och det går ju inte över, det har snarare blivit värre efter vecka 12. Var till läkaren i förra veckan och blev sjukskriven 10 dagar och fick lergigan comp insatt då jag helt enkelt inte klarar av att sköta mitt jobb på hemtjänsten.

Men hittills har tabletterna inte hjälp, de får mig däremot att känna mig dåsig, trött och nedstämd! Dessutom står det att man helst inte ska köra bil med dem och jag kör ju bil hela dagarna på jobbet. Hur sjutton ska jag kunna jobba nästa vecka när inget hjälper

Inte så lätt att vara proffessionell på jobbet när jag får kväljningar av all matos, lukten av avföring och egendomliga dofter hemma hos folk. Har legat sängliggandes hela helgen och idag med, så less nu  

• JohannaOo

Insåg att jag inte riktigt hör hemma här längre då jag blev flyttad till nyårsafton på KUB, men hänger nog kvar ändå..

• JohannaOo
    popcornplaya skrev 2013-07-04 15:24:44 följande:
    Någon frågade vad en gravidkudde är. Det är en stor och lång kudde som man kan ha som stöd under magen och mellan benen när man sover. För jag kan lova att man inte sover skönt mot slutet av graviditeten och förr har jag bullat upp med vanliga kuddar men dom har en tendens att försvinna på natten.
    Åååh! VART köper jag denna?? Det visste jag inte ens fanns, och jag VET att man inte sover på slutet!
  • JohannaOo
    Kramardig skrev 2013-07-08 06:44:41 följande:
    Jahapp.. åkte aldrig in igår då jag tänkte att vi väntar till idag. Hoppades på att det hade slutat blöd men när jag satte mig på toa kom det färskt blod igen.

Lite senare skulle jag spy på morgonen som vanligt och då kommer det lite blod. Ringde 1177 men det ska tydligen inte vara någon fara och angående blödningen ska jag ringa till BM sen när dom öppnar.

Bara och vänta nu då.. jag orkar inte skrapas! Vill inte!
    Jag har fått två missfall det senaste året. Vid båda tilfällena har det kommit blod och KLUMPAR, och det har gjort ont i magen, som riktigt kraftig mensvärk. Om du bara blöder och inte har klumpar/ont så tror inte jag det är någon fara faktiskt. Jag låg i fosterställning för att jag hade så ont.

Denna graviditet har jag blödit också, fram till vecka 11 ungefär. Då har det varit som du beskriver, blod när man torkar sig efter toabesöket och lite torkat i trosan. Men efter ultraljud har man sett att det beror på sköra slemhinnor efter tex sex... Och min bebis mår fortfarande bra nu i vecka 15+5
  • JohannaOo
    Kramardig skrev 2013-07-08 07:33:15 följande:
    Nej, jag har ju inte speciellt ont. Lite lättare mensvärk som jag haft förr också. Det är väl det som gör att jag känner liiite hopp iaf. Men samtidigt har jag några bekanta som aldrig hade ont alls vid missfall, bara blod..
    men fick de missfall såhär sent i graviditeten? Jag fick mitt senaste missfall i vecka 9, det gjorde jätteont och man kände när själva bebisen kom ut. det var en stor klump. Kan tänka mig att det inte känns/märks lika mycket tidigare i graviditeten dock.
  • JohannaOo
    Kramardig skrev 2013-07-08 11:06:51 följande:
    Tack för alla råd!

En vän fick missfall i v.14 och hon kände ingen smärta alls. Men jag känner nu attdet börjar göra mer ont just nedanför magen?

Hur som helst så pratade jag med min bm och hon gav mig direkt numret till gynmottagningen så jag har nu fått en tid kl 13. Känns väldigt skönt! Däremot blev min bm lite irriterad över att 1177 gav mig rådet att vänta och ringa till min bm eftersom dom inte kan göra någonting där (visste jag inte) så det känns lite irriterande.

Vad skönt för dig Burberry! :)
    Lycka till! 
  • JohannaOo
    Mymemlan skrev 2013-07-15 12:41:53 följande:
    Ska på gyn idag 14.50... Har ju varit sjukskiven en vecka för sammandragningar (totalt 1.5 vecka med mina lediga dagar) och det har blivit så mkt bättre. I helgen får jag blodblandade flytningar, inget jag tänkte mkt på för jag hade så i början och det har ju gått bra. Men idag när jag gick på toa fick jag mkt färskt blod på pappret som droppade/rann ner i toa. Satte i ett trosskydd som det kom lite på och sen har det varit borta... Men ska ju börja jobba på torsdag så ska nu in på koll för att se om det har nått med sammandragnignarna att göra, så att inget är fel så jag inte börjar jobba och så är nått galet.. 

Snacka om att man oroar sig från att man får plus på stickan och i all oändlighet resten av livet...  
    Hoppas allt går bra. 
  • JohannaOo

Jag har under alla mina graviditeter haft så otroligt bra värden att jag aldrig behövt äta vitaminer, järn eller något annat. Så det är nog olika. 

• JohannaOo

Åh vad jag längtar efter ultraljudet och att förhoppningsvis få veta kön på liten. Har två pojkar sen innan, Ossian 5 och Oliver 4. Så lite kul vore det faktiskt med en tjej denna gång, det är lite mycket testosteron hemma!

Svar på tråden BF januari 2014