Inlägg från: annadenise |Visa alla inlägg
  • annadenise

BF januari 2014

Hej!!

Jag är oxå nyplussad.jag tog 2 test igår då jag hadw bim 0, varav 1 digitalt test som visade gravid 2-3.enligt egna beräkningar är jag i v.4+2 och beräknad förlossning 6 jan.

Jag är helt chockad eftersom att vi vart gravida på första försöket.jag vill gärna följas åt med andra nyplussade..

SaraKarla skrev 2013-04-26 14:18:15 följande:
    Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

• annadenise

Jag ska ringa barnmorskan imorgon och hoppas på att få en tid snart.jag är gravid med vår första så man har tusen frågor känns det som.

.som jag skrev innan.jag kan inte tro att det är sant.höll på att ramla av stolen när jag såg 2 streck

annadenise skrev 2013-05-01 16:41:20 följande:
    Hej!!

Jag är oxå nyplussad.jag tog 2 test igår då jag hadw bim 0, varav 1 digitalt test som visade gravid 2-3.enligt egna beräkningar är jag i v.4+2 och beräknad förlossning 6 jan.

Jag är helt chockad eftersom att vi vart gravida på första försöket.jag vill gärna följas åt med andra nyplussade..

• annadenise

Jag kan ha räknat bf fel, men jag gjorde 2 uträkningar.först skrev jag in datum då jag hade ägglossning och gången efter skrev jag in sista mensens första dag (räknar dagen jag fick en pillerblödning) och då får jag bf 6 jan.om jag däremot sktiver sista mensen och då menar jag mensen jag fick innan jag skulle ha börjar på en ny karta, då får jag bf 30 dec..men jag tror nog mer på 6; jan för der stämmer mer överrens i förhållande till när jag hade ägglossning...vem vet.jag får nog vänta och höra med barnmorskan, men under tiden så satsar jag på bf 6 jan

moto skrev 2013-05-01 19:54:56 följande:
    fattar inte det där, jag fick 3+ på mitt test och får bf 4 jan! Jag får inte ihop mina datum...

Har ni funderat på några sätt att berätta för er familj etc? Och när har ni tänkt berätta?

Jag tänkte köpa namnnappar med text typ "mormors gullunge" och "morfars gullunge" och slå in och ge dem. Eller sätta på sonen en tröja med texten Jag ska bli storebror...men kutar mer åt napparna eftersom jag nog vill berätta för mina föräldrar innan sonen sprider ut det till alla vi känner Hade också tänkt att man kan göra pussel (tex på fujudirekt.se) på ul-bilden och ge svärmor/svärfar så får de pussla lite.

• annadenise

Graaaaaaaattis oh va roligt!!

londonsvenska skrev 2013-05-02 09:47:20 följande:
    Jaaaa... nu får "officiellt" vara med i denna tråd!!!! Underbart, men alla symptom är som bortblåsta. BF ungefär 7e Januari 2014.Ett problem dock, en av mina bästa vänner kommer och hälsar på oss här i London till helgen, och eftersom jag inte kommer dricka alkohol kommer hon att lista ut det med en gång... eftersom jag inte har något pokerface!!! Problemet är bara att om hon berättar det för sin mamma  (vilket jag kommer att säga till henne att hon absolut inte får) som är en av min mammas bästa vänner, och det kommer fram att hennes mamma visste innan min mamma, då blir nog min mamma super ledsen!! Vad göra????????

soliga hälsningar från London  

• annadenise

Välkommen!! Och grattis.Själv har jag bf 6; jan, men de kommer säkert att ändras vid besöket hos barnmorskan..ska dit den 16:e maj.

MizzMyzig83 skrev 2013-05-02 15:09:07 följande:
    Hoppar in här då jag helt oväntat plussade i tisdags=) Har bf mellan 23 dec till 2 jan, är olika från olika sidor och mensen är oregelbunden men gissar mest själv på 2 januari.

• annadenise

Grattis!!!!!!! Jag har bf 6 jan.

Vixsie skrev 2013-05-02 19:14:05 följande:
    Jag plussade imorse och BF 9 jan :)

• annadenise

Jag ringde till barnmorskan idag, 2 dagar efter att jag plussat.jag ska dit den 16:e maj på hälsosamtal.inskrivning sker senare.jag tycker att du ska ringa bm imorn.

Vixsie skrev 2013-05-02 19:24:29 följande:
    tack alla snälla är så glad :) bara lite allmänt orolig för MF då jag fick det för ett år sedan i v5 men det ska nog gå bra :) har lätt målvärk i livmodern och en fruktansvärt trötthet .. hur mår ni andra.. när ska man ringa barnmorskan ?

• annadenise

Stort grattis och välkommen!!

Kattamaja skrev 2013-05-02 20:33:07 följande:
    Hoppar gärna in här! Plussade i fredags, och har bf 3 jan. Om allt går bra blir det nr tre i barnaskaran :) Har två killar på 5 och 3 år.

• annadenise

Förutom att jag kissar mycket, har ömma bröstvårtor och blöder lite i tandköttet, så kan jag inte påstå att jag känner mig gravid.de flesta av mina kompis började må illa i vecka 7-8..och jag är inte där ännu.sen är det ju så individuellt

SaraKarla skrev 2013-05-02 20:54:05 följande:
    Jag!! Känner mig som vanligt. Glömmer bort hela tiden att jag är gravid. Livet bara rullar på som vanligt, känner mig som samma tråkiga person!

• annadenise

Stort grattis!!

FruGul skrev 2013-05-02 21:14:39 följande:
    Grattis allihop!

Vi har också plusst nyligen BF den 1jan.

Vi mår bra, lite molvärk och trötthet hittills.. Undrar när illamåendet ska kicka igång..

Svar på tråden BF januari 2014