Inlägg från: englasmamma86 |Visa alla inlägg
  • englasmamma86

BF januari 2014

Fick idag lyssna på mitt underverks hjärta hos BM =) helt ljuvligt och det blir mer verkligt på nått sätt.

jag går dit en gång i veckan och får akupunktur mot hyperemesis så egentligen hade jag inte fått se eller höra nått förrän RUL den 29 aug är då i vecka 20 .,men jag frågade snällt och japp där dunka hjärtat på med 150 slag .

(är i v.15, andra barnet)

ville bara dela med mig av min glädje. 

• englasmamma86
    sagalo skrev 2013-07-30 19:32:50 följande:
    Babyboxen från babyproffsen/barnens hus får man väl hämta tidigast 3 månader före bf? Vilken box är det du reggat? Kanske är olika :)
    nej jag hämta min på barnens hus =) var i vecka 12 då.
  • englasmamma86
    Tokis skrev 2013-07-29 17:01:30 följande:
    Jag är i v 16 och har inte gått upp något men har bmi på 32 och ska helst inte gå upp något i vikt under grav enligt bm och jag kan förstå det, ju större man är desto större påfrestning på kroppen.... dock väntar jag mig inte att stå stilla. Vägde lika mycket innan förra grav och gick upp 8 kilo max det vill jag gå upp nu med... men allt går ju heller inte styra över....
    dem säger verkligen olika, jag har ett bmi på 33 och jag sa själv -ja jag väger ju lite mkt ..då sa hon bara ja man har ju en tendens att göra det,skratta bort det och sen var det inget med det.jag behövde inte ens väga mig .inget tjat eller pratat om vikt eller vad man ska gå upp eller inte.
  • englasmamma86
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-02 13:54:15 följande:
    Var inne och tittade på vagn idag. De hade slutat sälja philandteds :( En av anledningarna var just att storasyskonet fick sitta så illa de första 6 månaderna... Det finns bara en barnvagnsaffär i växjö så får se hur långt vi behöver åka för att titta på den. Annars gillar jag babyjogger city mini GT eller nått sånt men då är de de att de är en ren syskonvagn och hur länge vill sonen åka vagn och alltid en bredvagn även om sonen inte är med. Emmaljungan kommer inte in förren i oktober lite tråkigt tycker jag hade varit kul att titta på den men till slut stod vi vid bugaboon och Jaaa jag har velat ha den från start men tycker de är dyra pengar kan inte hjälpa de. Men ska vi köpa två vagnar även ifall de är begagnat så kan de ju hamna runt där ändå. Suck vad jobbigt de är med sådana här besl

Ett tips om du gilla phil and teds vagn så är babyjogger city select ett mkt bättre alternativ då båda barnen sitter mkt bätte =) 
  • englasmamma86

[quote=70670743ouote-nick]Trollfia skrev 2013-08-04 13:38:42 följande:[/quote-nick]Jag har gjort något korkat, varit ute och gott i två timmar. Ischiasen var inte att leka med när jag kom hem. Fick även frossa, så nu ligger jag i 39 graders feber. Har det något samband?[/quote]

Jag får frossa och feber så fort jag anstränger mig lite mer än vanligt! Jag antar att kroppen säger ifrån att man tagit i lite för mkt..här du mot hjärtklappningar? Bm tyckte jag skulle ta prov på min sköldskörtel pga av dessa symtomen så se upp att det inte kommer oftare..men annars får du lyssna på kroppen helt enkelt...gå kanske bara 1 Tim åt gången ?

• englasmamma86
    Josefine02 skrev 2013-08-05 13:52:36 följande:
    Var på RUL idag och det hon såg, såg bra ut! Så overkligt!!! Men var dock i 14+5 istället för 17+6 och påstod att jag hade blivit gravid en månad senare?? Fattar nada. Men skulle få komma tillbaka om 3 veckor och göra UL. Inte mig emot! :)
    I min förra grav var jag i v.15 när jag gjorde RUL och trodde då jag var i v.18 men då hade jag egentligen i så stor koll. jag fick BF 4 mars och hon är född den 11 mars.

jag är nu rädd för att dem ska säg nått sånt denna gången med men nu vet jag exakt när jag hade min sista mens då jag skrev in det i mobilen så då kan dem ju inte fjolla sig.

fick du inte BF  i februari då? ..mysigt med ett extra UL iaf =)
  • englasmamma86
    annadenise skrev 2013-08-05 10:35:37 följande:
    Jag har inte varit inne i helgen, så de är många spännande inlägg jag har att läsa ikapp.

ag är nu i v.18 (17+5) och är fortfarande illamående. Jag har redan kräkts 2 ggr idag, men mest vätska denna gång. Jag trodde de skulle gå över i v.12, men nu känns som om jag kommer att kräkas graviditeten ut.

hur är det me alla fladder, och buffar/sparkar? Jag har ännu inte känt något, men de lär väl komma de närmsta veckorna..längtar:)
    jag har känt bebisen smått vid ett tillfälle i v11 (andra barnet) och gick in i v.16 idag och nu den senaste veckan känner jag det super duper mkt,sparkar och massa rörelse =) ..är det ditt första barn? du kommer säker känna av barnet den närmsta veckan ,tips ligg en stund lungt och avslappnat på sängen innan du ska somna och känn efter då brukar man känna som mest..du kan putta lite på magen och se om du får en mot reaktion.=)
  • englasmamma86
    Magda85 skrev 2013-08-05 18:59:36 följande:
    Gud vilken beslutsångest jag har ang vagn! Nu velar jag mellan brio ho, joolz day och bugaboo cam. Vill gärna göra klart med största och dyraste inköpen så snart som möjligt innan inköpen av vinterutrustningen till syskonen ska inhandlas... Vad ska ni ha för vagn?

Med första barnet började jag känna rörelser i v 18-19 om jag inte minns fel, med andra v 14-15 och nu med denna har jag kanske anat något sen v 15-16 ca men absolut inget jättetydligt än (v 17). Lyssnade på lillhjärtat idag med doppler, så skönt att höra det slå!
    vi ska köpa en I´coo pii till bebis.. 
    är det många som handlat saker ? jag har inte handlat en endaste sak  ..väntar tills efter RUL 29 aug.
  • englasmamma86
    vartjagängår skrev 2013-08-06 21:26:15 följande:
    Måste bara höra med er som har egen doppler.. Tycker hjärtat slår så långsamt? Om man jämför med vad det gjorde förra grav hos bm. Samma för er eller är det bara jag? Hör ju skillnad på mitt hjärta & bebisens & det slår ju snabbare än mitt men tycker iallafall det känns långamt..
    är du säker på att det är hjärtat du hör och inte din puls? vilken v är du i?
  • englasmamma86

Alla jag möter på ska titta och fråga om min mage (jag berättade för alla i v 9 för jag kunde inte dölja min mage) och sen kläcker precis ALLA ur sig hoppas det är en pojke! ..jag säger alltid till svar att jag önskar att den är frisk.

bara för jag har en flicka sedan innan är det väll inte tvunget att jag vill att det ska bli en pojke ,och det känns som att om man inte presterar det då tillhör man inte den bra Svensson normen?.. ingen annan som får såna kommentarer? 

i övrigt så tar jag jätte gärna en flicka till. 

Svar på tråden BF januari 2014