• Baby2014

BF januari 2014

Hoppar in här hos er! Är beräknad 13/1 och har fått tid till BM 10 juni och VUL 12 juni! Men det blir lite tidigt då VUL görs v. 12-14 här så det flyttas nog fram. Jag har väldigt långa cykler så därför blev det fel med datum. Iaf så fick jag handla seabands igår då illamåendet börjat smyga sig på, pallar inte vara illamående när jag jobbar jag mycket. De hjälper jättemycket så det är en väldig lättnad! Att jag inte använt dessa i tidigare graviditeter?

• Baby2014
    Chaplin89 skrev 2013-05-07 09:32:01 följande:
    Illamåendet gör mig knasig snart... Ringde doktorn som lovade skicka receptet till apoteket igår, men två minuter innan stägning hade inget recept kommit :( Så nu sitter man här och kan knappt röra sig! Bara tanken att sätta sig i bilen och åka en mil gör mig helt kallsvettig, men måste ha medicin för det är ju meningen att jag ska börja kobba kl 15! Så till nåt annat: Grattis alla nyplussade!!! Det är iallafall en härlig och spännande tid vi har framför oss!! :)

Testa seabands! Finns på apoteket de funkar faktiskt jättebra, kan vara en lösning tills du får läkemedel. Jag föredrar seabands framför läkemedel faktiskt.
  • Baby2014
    sunnydays skrev 2013-05-07 11:05:51 följande:
    Har inte behövt prova mina än. Men det är väl alltid värt att testa. Men mår man väldigt illa så finns de ju medicin man kan få utskrivet. Och prova ha nåt i magen hela tiden, äta något varje timme. Hoppas illamåendet försvinner

De funkar jättebra på mig och andra jag känner som använt dom. På mig verkar de inom 10minuter och jag mår hur bra som helst. Dessa blir nog mina bästa vänner de första veckorna. Nu när det är så varmt så förvärrar det mitt illamående.
  • Baby2014
    sunnydays skrev 2013-05-07 11:16:52 följande:
    Men så bra. Då ska ja plocka fram mina om illamåendet kommer för mig :) Vet du hur de ska sitta för att trycka rätt? Jag har fått mina, men ingen beskrivning till

Du ska lägga pek lång o ringfinger på handleden, punkten sitter då mitt under ditt pekfinger
  • Baby2014

Imorse när min blåsa var sprängfylld så kunde jag känna min livmoder utanpå! Superläckert, är i v.7! Någon mer som känt den? Detta är min fjärde graviditet så det kanske är därför?

• Baby2014
    SaraKarla skrev 2013-05-21 10:34:01 följande:
    Nej, jag är osäker, har känt att det varit väldigt hårt ibland. Så kanske har jag känt den? Är mitt andra barn! Är i vecka 8.

Ja jag kände en hård upphöjning, en bula liksom, nu när jag varit på toa så finns den inte där längre :)
  • Baby2014
    hundenhubbe skrev 2013-05-21 11:02:20 följande:
    Hejsan! Har en liten fråga som jag skulle vilja ha besvarad av er experter Min syster ska bjuda mig på sushi idag. Jag vet att jag inte ska äta den råa laxen men kan jag äta tigerräkan och makiin?  

Räkan är ju kokt men tänk på att många sushiställen gör iordning sushin och låter den ligga i en kyldisk. Maki innehåller även rå fisk , be om mammashushi istället.
  • Baby2014
    hundenhubbe skrev 2013-05-21 11:32:27 följande:
    Tror inte de har mammasushi här där jag bor Östersund är en för liten håla! Men kan höra med dom. Men om jag äter bara avokado och räkan ska de allt vara ok? Här så gör dom sushin när man beställer. Laxen, räkorna osv. ligger i kyldisken men de rullar allt på plats. Men man vill ju inte äta sånt som kan skada!

Så länge det är fräsht så borde ju räkan gå bra! Sen finns det tofu, Krabbsticksborde ju gå bra också, finns väl i maki för det mesta.
  • Baby2014
    hundenhubbe skrev 2013-05-21 11:33:31 följande:
    Tar tillbaka de jag sa! Dom har mammasushi Då blir det de ikväll!

Härligt!
  • Baby2014

Idag ska jag på vul idag i v.6+2, var dit i v.4+? Och kollade pga smärta och då såg man bara en tjock hinna på 18mm och deras gravtest visade neg. Blev i princip övertygad om att jag inbillat mig hela graviditeten och gick från gyn osäker. Så ni kan tro att jag är nervös inför vul idag! Hoppas att det syns något idag.

Svar på tråden BF januari 2014