• M Hedell

BF januari 2014

Magda85 skrev 2013-08-21 09:37:44 följande:
    Å just, nu då det är riktigt officiellt så kommer jag skapa en ny användare här på FL då den jag har nu är väldigt anonym och inte har nåt alls med mig själv att göra Återkommer när jag fått det fixat
    Nu tjejer, här är min nya FL-användare!
    vilja89 skrev 2013-08-21 10:05:54 följande:
    Nämen vad sjutton!!!
    Äntligen efter ett par veckors tystnad i telefonen har skolorna börjat och de behöver hjälp på förskolor och skolor.
    Vad händer då? Jo, jag jobbar Måndag och har nu blivit smittad och ligger hemma med bautastora halsmandlar. Blir så ledsen och besviken på allt.
    Vill så gärna jobba, älskar att jobba!
    Fick inte komma ner till vårdcentralen heller för hon sa att man gör inte något i det här skedet och sedan sa hon att man ska försöka undvika penicillin så gott det går som gravid.
    Är inte jag frisk nästa vecka när jag ska jobba hela veckan som elevassistent för första gången (som jag länge velat men inte vågat provat på) så kommer jag gräva ner mig någonstans till början på Januari. Eller kanske kring jul, älskar jul.
    Dessutom sa hon när jag sa att jag vill bli frisk så fort som möjligt så jag kan jobba att "ja, men du kan ju vara hemma utan sjukintyg i en vecka". JAG VET!!! Men jag vill ju jobba :((
    Ååh va tråkigt Hoppas du snart blir frisk igen!

• M Hedell
    Josefine02 skrev 2013-08-21 14:23:59 följande:
    Hallå tjejer! Min bröst gör ont och allt är obekvämt!! Måste köpa nya BH:ar då alla har blivit för små och funderar på om jag ska köpa amningsbehåar direkt eller ska jag vänta? Är i v.18. Kommer brösten bli mycket större? Tips på bra, snygga, bekväma billiga behåar! Mycket krav här! Haha :) men är H
    Josefine02 skrev 2013-08-21 14:40:24 följande:
    Men va fan! Jävla mobil! Är hm's amningsbehåar bra? Det är ju rimliga priser i alla fall. Och hur många amningsbehåar behöver man egentligen när bebisen väl kommer?

Jag har använt Lindex´s amningsbh´ar, tyckte dom var väldigt bra Men jag vet inte om jag skulle rek dig att köpa redan nu dock... Är så olika hur brösten växer som. Förra gången ökade mina bröst från B-kupa till E-kupa i ett nafs, såg helt crazy ut eftersom jag är så liten annars. Efter förlossningen, ganska exakt på 3:e dagen brukar det vara, så rinner mjölken till ordentligt och då kan brösten öka ännu mer i strl vilket mina gjorde, en riktig wow-upplevelse att vakna upp med Dolly Parton-tits
    Den här gången var brösten något mindre efter förra amningen och är nu uppe i D-kupa i v 18, har ingen aning om vart det ska sluta
  • M Hedell
    youandme skrev 2013-08-21 11:40:49 följande:
    Har suttit och funderat rätt länge nu om jag törs skriva det här... MEN: inatt kissade jag i sängen! 

Jag vaknade av att det kändes lite blött och insåg att jag hade kissat på mig... Jag var fortfarande extremt kissnödig, så jag gick på toan och tömde resten av blåsan (som var proppfull). Jag drömde inte att jag var kissnödig, utan den enda anledningen jag kan komma på är att blåsan var så full att den började tömma sig själv, och jag reagerade inte för att jag sov för djupt?

Är det någon som kan trösta mig lite, helst genom att ha upplevt det här själv? Min mamma sa att det händer gravida (?), så det var inget jag behövde bry mig om (jag är väl rätt så skamsen över det hela).  
    Säger som dom andra att det inte är nåt konstigt alls, sånt som kan hända, men så klart skämmigt för det! Kan själv känna emellanåt att jag blir AKUT kissnödigt och måste tömma blåsan på stört för annars händer en olycka Hoppas du slipper vara med om det igen
  • M Hedell

Nu har jag hämtat hem vagnen, den rätta, och byggt ihop den Så fin så! Har även fyndat en bärsele idag, en Ergobaby med spädbarnsinsats endast använd en gång för 600:-, hoppas jag ska bli nöjd med den.

På tal om drömmar.... Visst är det konstigt! Jag drömmer nästan aldrig i vanliga fall, men alla ggr som jag varit gravid (totalt 5 ggr) så har mitt första graviditetssymtom varit just drömmar. Märkligt

• M Hedell

Jag och shopping Hjärta Va jag älskar att fynda! Har idag hittat en spjälsäng med alla tillbehör (madrasser, 2 spjälskydd, täcke, kudde och sänghimmel) på en lokal köp & sälj-sida på fb för 400:- Den är dock vit och vårt sovrum går i svart och grått i olika nyanser så har egentligen letat efter en spjälsäng i antingen grått eller svart med det verkar inte vara så vanligt så nu är frågan, är det ett hästjobb att måla om en spjälis? Och törs man dra på sån färg som går att köpa på tex jula eller rusta? Eller spraymåla?

• M Hedell
    englasmamma86 skrev 2013-08-21 22:22:14 följande:
    gud vilka drömmar ni har ,jag skratta gott hemma i soffan =)
    har jobbat 2 dagar nu och är helt död,ont som fan i livmodern och i knäna,stel som en kärring och kan knappt röra mig.
    yrsel,huvudvärk och illamåendet kan vi heller inte sticka under stolen tyvärr.
    förstår inte riktigt hur det ska gå för dessa moment när man ska kräla på golvet som en gymnast,sätta på skor,på med stödstrumpor och andra moment så det känns som hela livmodern ska hoppa ur snippan =( osv..jag kommer ansöka om GP så fort jag kan de 60 dagarna innan (ingen annan jag vet har blivit nekad)

det värsta är ju oxå när det kommer en anhörig och ska se på när man hjälper deras anhöriga och ska tex hjälpa någon upp ur en stol  och dem vrålar ut ja med du får ju ta i för nils kan inte själv!!!...ehh jag kan liksom inte bära personen i fråga och får inte göra det heller..kan det verkligen vara bra om man måste ta i och spänna magen så mkt?,jag är rädd för att få framfall.

Känner igen det där! Att stå på huk och dra på stödisar och känna det som att allt ska ramla ur en typ, eller lyfta upp tunga ben på sängen.... Ibland funkar det ju inte att låta någon annan ta dom momenten heller Obestämd Just nu har vi även två st utåtagerande, en som i stort sett alltid slåss när vi ska hjälpa h*n så där är man iaf beredd men har även en som KAN tända till på två röda helt utan anledning (i våra ögon), känns sådär.
  • M Hedell
    popcornplaya skrev 2013-08-22 10:30:48 följande:
    När jag fick mitt första barn målade jag om en spjälsäng från röd till vit. Pilligt men det gick bra. Angående sprayfärg skulle jag googla. Har ingen aning om det är farligt.
    englasmamma86 skrev 2013-08-22 10:39:26 följande:
    det är inte svårt att måla ,spraymålar du går det ju jätte snabbt dessutom. jag ska måla min träfärgade vit så det är fler som ska pyssla.

Jag sprayfärgade sonens tripptrapp för ett tag sedan, blev superbra och fort gick det! La på två lager klarlack efteråt och färgen har hittills hållit mkt bra Däremot var jag dum nog och använde inte munskydd, kunde snyta ut svart färg två dagar efteråt så det var nog inte så bra Tyst Men det hade ju varit guld värt att kunna sprayfärga även sängen då det är så smidigt och snabbt gjort, får kanske kolla upp färgen lite mer noggrant bara så den inte är giftig om bebis skulle få för sig att gnaga på sängen i framtiden
  • M Hedell
    Flikkan skrev 2013-08-23 03:11:19 följande:
    Jag har RUL 09.30!
    Lyckades somna till förut och vaknar förskräckt helt blöt i ansiktet ber sambon tända lampan och hela jag är täck med blod.
    Har aldrig i hela mitt liv blött näsblod! sedan jag vart gravid har det droppat en gång men nu såg det ut som ett mord.
    Vad utlöser detta?
    Nu kan jag inte somna om i oro att det ska börja igen och jag som behöver sova :(
    Måste upp 07.30 blä...
    Va obehagligt!! Tur i oturen att det var just näsblod och inget annat iaf! Som andra redan har nämnt så är det väldigt vanligt med näsblod under graviditeten, större blodgenomströmning och skörare slemhinnor. Hoppas du fick sova lite till iaf och att RUL går bra idag
  • M Hedell

Undrar just om jag börjat samla på mig vätska.. Har så förbannat ont i fötterna! Skrikandes Vi har klinkers på golven i större delen av undervåningen här hemma och det känns som att fötterna håller på att brinna upp efter halva dagen, går just nu med foppaskor inne som hjälper lite grann iaf, bara det inte blir värre så funkar det.

Ikväll går jag på min arbetshelg och jobbar till på mån em, är inte taggad för fem öre...

Svar på tråden BF januari 2014