Inlägg från: Josefine02 |Visa alla inlägg
  • Josefine02

BF januari 2014

Hej! Har bara läst ts men har nyligen plussat! I lördags, lite sent men då jag gav upp hoppet när det bara blev negativt på stickan, sen helt plötsligt efter 3 veckor så tog jag ett test efter grinsymptom, och då crejvade 5 chokladkakor i veckan så testade jag och blev det äntligen ett plus! Jag är beräknad till i början av januari! Är nervös! :)) och jag kan inte fatta att jag verkligen är gravid, overkligt! Jag är i vecka 7 enligt min app, vecka 8 imorgon! Vilken vecka är du i ts? :) grattis till plusset!

• Josefine02

Är det bara jag som är rädd för att typ bli överkörd av sin BM och inte bli hörd? Jag är lite orolig för det. Ska på hälsosamtal nästa fredag och inskrivning pratade hon om att jag skulle få gå på i vecka 12. Men inget bokat än, och sen på ultraljud i v. 17!!! Jag tycker framförallt att ultraljudet är så sent! Jag skulle helst vilja göra ett ultraljud i typ.. Vecka 12-13-14 någon gång där. Om jag påpekar det är jag rädd för att få ett tvärt nej. Det känns som om alla andra får sina UL och samtal mycket tidigare? Jag är så rädd att det ska vara något fel på barnet..

• Josefine02

Nej, fluu. Vad jobbigt och sjukt irriterande! man vill ju ha en trevlig och stöttande BM! Vad bra att du står på dig, det måste man göra! Önskar att jag inte får några problem med min BM. Jag vill bara dit nu!! Och helst, UL!!

• Josefine02

Jag är egentligen inte heller konflikträdd men är bara rädd för att bli nedtryckt på något vis, och är i detta stadie inte kapabel till att styra min känslor om man säger så ;) jobbigt att du inte kan byta heller! :(

• Josefine02

Samma här.. Äter pizza och godis mm. vääääldigt ofta nu förtiden. Innan jag förstod att jag var gravid så stoppade jag i mig 5 choklad kakor på en vecka. Haha :)

• Josefine02

Det konstiga är att nästan alla ni som skriver här har alla möjliga symptom. Illamående osv. Jag har inte fått något av det ännu. Inga ömma bröst, inget illamående what so ever. Det enda jag kan känna någon gång under dagen är typ mensvärk som varar i någon minut för att sedan försvinna. Man blir nästan lite nojjig för det! Är i v.8! Snart v. 9! Längtar så tills man ska berätta för svärföräldrar osv. Hur ska ni berätta det? Vi vill göra något spec men kommer inte på något bra! Tips? :)

• Josefine02

Winterlong: åh vad kul, du måste berätta om reaktionerna sen! Tyvärr har vi ju inget syskon så vi kan inte berätta på det sättet ;)

Heartems: ja jag är sjukt tacksam över att man inte har mått illa, men bara för det så skulle det inte förvåna mig om jag får illamående nu bara för att jag pratat om det. Men som sagt, oron ligger där och gnager lite grann. Jag tror inte jag kommer få något VUL ändå även om jag ber om det. Det brukar väl vara så om man "bara" är orolig så är det ingen anledning att få ett VUL?

Men tjejer tell me, hur har ni tänkt att berätta för era familjer? :)

• Josefine02

Jaså så ni har fått VUL! Vad skönt :) jag vill också!

Roliga berättelser! :) vi själva funderar på att ge ett kort när vi är med där det står, "till farmor och farfar/mormor och morfar. Jag är beräknad att titta ut i början av Januari" :)

• Josefine02

Berättade för föräldrar och svärföräldrar igår, och svärmor började stortjuta! Haha så underbart! Föräldrarna var mer lugna men ändå glada, och sa inte så mycket.. Konstigt nog.. :(

Svar på tråden BF januari 2014