Inlägg från: tessanior |Visa alla inlägg
  • tessanior

BF januari 2014

Hejsan

Jag är ny här i tråden! "Kom på" att jag var gravid för ca två veckor sen och enligt uträkningar och med lite gissningar så kom jag fram till att jag är i v 10+6 idag.

Hade lite småblödningar för nån månad sen så är nog därför jag inte har tänkt så mycket på det. Var inte planerat.... men nu väldigt efterlängtad!!

Har inte varit så mycket på familjeliv sen min son, nu sju år, var liten.

Men nu är det dags igen ju...

Ska förresten inte på inskrivning förrän nästa tisdag, är ganska avundsjuk på alla er som redan har sett era små pyren!

• tessanior

Någon annan än jag som också har en otroligt trög mage? Jag äter och äter men det kommer ju aldrig ut igen!

Nån som har bra tips på hur man får igång magen igen?

Förutom att dricka en massa. ...

• tessanior

Ok, har hört talas om det. Får nog svänga inom apoteket idag.

Hur lång tid tar det innan det "verkar"?

• tessanior

Är i v 12 (11+4) TROR jag.... Har egentligen ingen aning då min mens är väldigt oregelbunden. Har inte haft riktigt koll på mens oxh så heller men vet att jag hade i början på april sist. Ska på inskrivning på mvc på tisdag och jag hoppas innerligt att dom kollar med UL.

Är fruktansvärt trög i magen, har sammandragningar ganska ofta och kissar ungefär 50 gånger per dygn. Annars har illamående och huvudvärk lagt sig nu.

• tessanior
    Chaplin89 skrev 2013-06-24 20:40:36 följande:
    KUB imorgon kl 08 :)

Nervös så önska mig lycka till ;)

Lycka till!

När är det egentligen man får göra KUB test? Är det om man är över 35?

Och vilka veckor är det man brukar göra det?
  • tessanior

Håller med alla om dessa underbara ultraljud! Så jäkla härligt att få se det lilla pyret. Var på inskrivning i tisdags och fick se min plutt då. Bf 12 januari!

På tisdag nästa vecka ska vi på kub test.... Är skitnervös!

• tessanior
    verkar skrev 2013-07-01 12:07:34 följande:
    Mitt tog ca 30 min

Ok, går fort ju. Räknar dom ut risken där så man vet när man kör därifrån?
  • tessanior

Har berättat för familjen, närmsta vännerna och på jobb. Våra barn 6 &7 år gamla ska vi berätta för nu nån gång.

Har ju varit på kub test idag.... 1:20000!!! Och jag som har varit så jäkla nervös Bf blev ändrat från 12 till 10 januari. Men får se vad rul visar.

Jag vill veta könet men det vill inte gubben... men håller på att bearbeta honom

• tessanior
    vartjagängår skrev 2013-07-21 17:00:19 följande:
    Har en Philip här hemma. Blir det en lillasyster är det Malva som gäller. Pojke blir nog Collin, Gustav eller Carl.

Gillar Ruben stenhårt men sambon tvärvägrade förra gången. Elin & Flora tycker jag är fint också. :)

Vi kallar bebisen för "lilla Flora" Jättefint namn! Blir förmodligen det om det blir en flicka. Har inget alternativ till pojke än...
  • tessanior
    Potatis skrev 2013-08-17 13:27:10 följande:
    Fyndade en brio go-13 idag för endast 7500:-!! Då ingick sitt, ligg, vinterhjul, myggnät(?), babyskydd med bas (passande brio go). Supernöjd!! :)

Undrar också var ni hittade den till det priset!!
  • tessanior
    Flikkan skrev 2013-08-26 06:35:21 följande:
    Nu sitter man här efter 1 timma sömn under natten, jag är så trött så jag vet snart inte vad jag ska göra :( Har så ont i ryggen och krypningar i benen så jag vaknar varje kvart sedan tar det iaf 30 min att lyckas somna. Vet inte vad jag ska göra åt detta, halva graviditeten kvar? Barnmorskan sa att jag ska få börja med magnesium men det är inte fören nästa vecka. Som tur är jobbar jag inget nu men ryggen säger hon inte vad hon kan hjälpa mig med, provar med bälte, kuddar, täcke. Nu undrar jag om det finns något sömnmedel man får ta som gravid så jag får sova några timmar i rad per natt. För något smärtstillande funkar väl inte? Inte Alvedon. Nu har jag fått skrivit av mig lite.

Köp magnesium själv på närmaste apotek. Jag hade jättemycket problem med krypningar i benen och min barnmorska rekommenderade mig att gå och köpa det. Nu ca två veckor senare så känner jag knappt av nåt av det.
  • tessanior
    vilja89 skrev 2013-08-26 14:26:26 följande:
    Alltså. Blir förvirrad. Jag ger också krypningar, fast i armarna, från och till. Och när jag sa till min BM att jag läst mig till att det kan bli så under graviditeten typ så svarade hon mig att det absolut inte hör till vanligheterna och dessutom visste hon inte något som kan hjälpa mig för det. Läste mig dock till att det kan vara järnbrist, och sa det till henne. Och han sa typ "jaha, då får du väl börja med järn tidigare då". Eh jaha?

Jag läste oxå mig till att det skulle vara järnbrist men hon sa direkt att det var magnesiumbrist. Blodvärdet var hur bra som helst.
  • tessanior
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-26 20:31:40 följande:
    Någon som funderat på Brio smile och vet skillnaden på den och brio sing?

Smile är en förbättring av sing. Sing är jättebred, ingen dämpning öht, finns inget plant liggläge....

Googla på jämförelser, finns säkert mellan dom.
  • tessanior

Har varit lite dåligt med sex för oss också tyvärr. Jag är sjuk hela tiden känns det som och sex är det sista jag tänker på då. Jag är så trött så jag somnar mitt i allt pill när vi väl håller på hehe..

• tessanior

Jag har nog redan gått upp närmare 10 kg! Har dock stannat upp lite, har varit sjuk en hel del på sistone så matlusten är det sådär med.

Med förra gick jag upp ca 20 kg.... blir väl nåt ditåt denna gången också känns det som.

• tessanior
    Belgien skrev 2013-09-23 23:29:05 följande:
    De 2 senaste veckorna när jag är ute o motionerar börjar det "sträcka" och trycka jätte mycket i nedre delen utav magen och magen blir stenhård. Så har börjat gå i mycket lugnare takt nu men skulle något "bälte" eller något hjälpa för just detta? Det är rätt så obekvämt..

Det låter ju klart som sammandragningar. Om jag går aningen för fort så snörper magen ihop sig direkt så nuförtiden får jag gå riktigt sakta. Släpper det bara när du vilar så bör det inte vara någon fara, sa min barnmorska till mig igår iaf.
Svar på tråden BF januari 2014