• Line79

BF januari 2014

Hejsan. Hoppar gärna in här om jag får😳 Är 34 år & väntar mitt andra barn 19/1. Jag bor i Nacka med min familj som består av min man, våran dotter som snart blir 6 år & en gammal hund.

• Line79
    englasmamma86 skrev 2013-08-10 12:28:38 följande:
    klart du får Line =) ,välkommen.. min dotter blir oxå 6 ,då har ni oxå ett litet hopp mellan syskonen =). 

Tack tack! Ja det blev ett långt hopp.. Vill inte ha syskon först men så blev det visst iaf. Har kännt mig skräckslagen inför det här & går som många andra & tror att bebis inte lever. Det spelar ingen roll att den sprattlar för fullt😄 Hade en bugaboo cameleon förra gången & kommer absolut ha det igen. Den gamla använde jag i 4 år så det blir ju ändå billigare i slutändan.. Dessutom får ingen annan vagn plats i min pyttelilla bil. Har alltid kört suv innan men i höstas bytte jag till en Fiat 500 för att det kändes så onödigt att köra dieselslukande monster bilar. Längre resor eller storhandlingar så blir det ju den andra större bilen. Är i v 17+0 idag & ska på ul 23/8. Läääängtaaaar!
  • Line79

Lycka till & ha en toppen dag alla ni som ska på rul idag!!! Ha en toppen dag ni andra åxå😄

• Line79

Sitter med ett stort leende på läpparna. Vad roligt att läsa om alla rul. Nästa fredag är det min tur, v 17+4 idag.. Har åxå haft problem med huvudvärk. Gick till min massör för första gången under graviditeten igår. Fick taktil & sedan massage på axlar, armar & nacke. Idag är huvudvärken helt borta. Magda85, fy tusan vad arg jag skulle bli! De får se till att hämta & lämna den nya vagnen vid dörren. Hoppas du får den du vill ha.

• Line79
    Me2 skrev 2013-08-15 07:18:18 följande:
    Tillbaka efter semestern, över 1200 olästa inlägg....... Tror inte att jag orkar läsa in vad som hänt, men hoppas att det går bra för alla ! Tänkte höra hur ni har det med BM besök ? Jag har inget från inskrivningen som var i v8 fram till v21, tycker det känns väldigt långt emellan.... Nu är det juh iofs 3:e barnet, men jag mår inte direkt bra och det visste BM från början. 

Självklart kan du ringa bm & be att få komma tidigare. Jag har haft tid hos bm v6, v9 & nästa besök blir v 25. Bm var däremot väldigt tydlig med att vill jag träffa henne tidigare så är det bara att ringa. Idag har jag lämnat min lilla tjej på fritids första dagen! På tisdag börjar hon förskoleklass. Det gick toppen men när vi satt på uppropet så började hon gråta av alla spänningar. Det skär i mamma hjärtat❤ Nu väntar jag på att kl blir 12.30 så jag kan hämta henne..
  • Line79

Är i v 18 & magen har börjat växa något så kopiöst sista veckan. Har haft ont på sidan i magen & det känns helmysko. Så som det känns när man är i slutet på graviditeten & barnet vänder sig om, ha ha svårt att förklara😄 Någon mer som märkt av att magen plötsligt börjar växa??

• Line79
    c4trin skrev 2013-08-16 23:17:02 följande:
    E i vecka 19 och den senaste tiden tycker jag att man ser skillnad från dag till dag nästan.. Magen bullar till sig ordentligt och de senaste dagarna har alla byxor känts obekvämt klämmande över magen, även mysbyxor! Kanske ska fundera på ett par mammabyxor om de fortsätter kännas såhär ;)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se

Ja visst gör dom, införskaffade ett par mammabyxor för några veckor sedan. Jag bor i dom nu😄 Dax att skaffa flera😳
  • Line79

Jag hade maxi cosy babyskydd till lilltjejen, hade fått det av syrran så det hade några år på nacken. Jag mailade maxi cosy & de sa att livslängden är ca 7-8 år. Det håller längre om man skött det väl, alltså inte haft babyskyddet i sol, utsatt det för temperaturförändringar etc. Maila till tillverkaren så får du svar.

Svar på tråden BF januari 2014