BF januari 2014
Josefine02> Ska ni verkligen ge 8000kr för en begagnad vagn?
Det känns ju som ett rån.
Josefine02> Ska ni verkligen ge 8000kr för en begagnad vagn?
Det känns ju som ett rån.
Nu har jag varit hos läkaren och blev sjukskriven pga depression denna och nästa vecka till att börja med. På torsdag ska jag till psykolog och se hur vi ska gå vidare. Känns inget vidare att behöva säga till folk att jag är gravid och deprimerad, man ska ju vara glad! Men som min syster sa är det upp till mig vad jag vill säga, till många får det nog vara att jag är sjukskriven pga trötthet helt enkelt.
Nu till det riktigt jobbiga!!
Min chef vet inte än att jag är gravid (blev nyanställd fram till jul när jag redan var "hemligt" gravid) och nu måste jag skicka läkarintyget till henne där det står att jag är deprimerad i samband med graviditet. Jag skickar ett mejl och förklarar tror jag, för jag orkar inte prata med henne, som jag inte känner precis om detta. Sen kommer hon dock ringa upp mig och då lär jag böla som jag alltid gör när jag pratar om det. Känns inte så bra! Och har dåligt samvete för att de nu måste hitta vikarie, vilket inte är det lättaste!
Usch klag klag här jag vet!
Har man inget bra att säga så ska man inget säga.
Jag är trött på vilsna mammor som stöttar andra mammor att ta uppenbara felbeslut.
Det har ju diskuterats en del om SGI i tråden.
Är gravid nu och ska få mitt första barn.
Är nu i vecka 20, hälften kvar med andra ord.
När ska man skicka in moderskapsintyg och få SGI:n fastställd?
Hur exakt räknar man ut SGI:n?
Jag är fast anställd och har varit det i många år.
Har en fast lön med möjlighet till några tusenlappar extra i bonus/provision varje månad.
Den fasta lönen gick upp något i april också.
Hur ska jag räkna?
Om jag tar snittet för de sista 10 lönerna tex så blir det ju lite lågt eftersom att löneökningen inte slagit igenom på alla månader.
Om jag enbart räknar den nya fasta lönen så blir det ju lite dumt så jag inte får med bonus.