• majpan

BF januari 2014

Hej hej. Plussade igår och har bf 12/1-14. Är alltså i v 5 (4+2). Har en pojke på nyss fyllda två och har jättejätte svårt att tänka mig honom som storebror =)

• majpan

Är i v 5 och har börjat få underliga smak och luktupplevelser. Yoghurten bara växte i munnen i morse och när jag tog fil istället smakade den gammalt fast den var nyöppnad. Någon som varit med om något liknande? Har även känt smak av blodpudding helt plötsligt haha. 

• majpan

Har n några bra tips på träning som funkar när man är gravid? Alltså även när magen blivit stor. Är ganska otränad men vill försöka komma igång med något så jag dels inte går upp onödigt mycket i vikt (gick upp 16 kilo förra gången) och dels för att jag tror man klarar av alla fysiska förändringar bättre om man håller igång =)

• majpan
                  BF Lista
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet  

1/1 - Lua, 25 år, första barnet  
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet  
    2/1 - heartems, andra barnet  
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet  
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet  
    3/1 - Naniismamma, 21 år, tredje barnet 
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet  
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet  
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet  
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1 - fluu, 20 år,andra barnet  
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet  
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet 
    4/1 - mallann, 26 år, andra barnet 
    5/1 - EmmaSee, 27år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet  
    6/1 - Mymemlan, 22 år, andra barnet.  
    6/1 - Trollbarnet, 23 år, första barnet  
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    6/1 - bananiss, 22 år, andra barnet   
    7/1 - popcornplaya, 28 år, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    7/1 - londonsvenska, 32 år, andra barnet  
    8/1 - Martini92, 21 år, första barnet 
    8/1 - lamouri, 26 år, första barnet  
    9/1 - Aadomeniqe , 26 år, andra barnet 
    10/1 - ofeigur, 33 år tredje barnet  
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    10/1 - eriksson i dalsland, 32 år, andra barnet   
    11/1 - Nesseo, 27 år , Första barnet    
    11/1 - Doffan, 29 år, Första barnet  
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet  
    12/1 - Mariafii 1985, 27 år, första barnet  
    12/1 - Majpan 29 år, andra barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet 

14/1 - Liam05Milton08, 27 år, fjärde barnet  
    14/1 - Oh baby
    14/1 - Leosmamma, andra barnet 
    15/1 - 30maj, 22år, andra barnet  
    17/1 - Sassa11, 31 år, andra barnet

La till mig =)
  • majpan
    puchelina88 skrev 2013-05-13 12:38:59 följande:

Grattis va kul:) jag vet ju inte än om de är den 12 men när jag har räknar själv så kommer jag fram till det:) när plussa du? när hade du din mens senast? jag hade min den 8 april.
    Jag hade också min senaste mens den 8 april och räknade ut att bf borde vara 12 januari. Och så fel kan vi ju inte ha båda två =)
  • majpan
    puchelina88 skrev 2013-05-13 19:48:15 följande:

Vad kul då får vi följas åt här och se om vi hade rätt:) har du fått tid till kub test och ultraljud än? känner du av nått?
    Nej, jag har inte ens pratat med bm än haha. Ringde i morse men då hade dom inga tider att ringa upp på som passade mig då jag jobbade hela dagen. Så får försöka igen imorgon. Ingen panik direkt då jag fick vänta rätt länge på att komma dit när jag väntade min son. Har nog inte tänkt göra KUB men det skulle vara kul att få komma på inskrivning så det känns lite mer verkligt. Har inte känt av graviditeten så mycket än bara lite extra hunger och lite tröttare. Mådde lite illa i fredags men knappt märkbart som tur var =) Har du många symptom?  
  • majpan

Ja gud, jag kan knappt sova om jag inte får ligga på mage. Vart jättejobbigt med sonen. Låg ofta och vände och vred på mig länge innan jag kunde somna. 

• majpan
    sagalo skrev 2013-05-14 22:35:21 följande:
    LivetEnligtSandra: Grattis!! :) skriv gärna in dig i bm-listan, där får du iaf lite hum om vilka vi är som hänger här också :) jag bor inte Boden eller Övik, men i Umeå så är ju i närheten av Övik iaf :) Är det förresten fler som bor häromkring? Har för mig att några bodde i Skellefteå? :)

Är också jättejättetrött och blir andfådd för ingenting!! Har så himla mycket med studier och jobb nu innan sommaren så det rimmar verkligen illa med denna fruktansvärda trötthet.. Skulle lätt kunna sova dygnet runt just nu!
    Vad roligt! Jag bor också i Umeå =)
  • majpan

Har börjat fundera på det här med arbete och graviditet. Undrar hur länge jag ska klara av mitt jobb och vad som händer om man inte gör det.Är personlig assistent. Är i och för sig inte jätte tungt men det är vändningar på natten och man ska dra rullstol och en hel del obekväma arbetsställningar som att sitta på huk vid påklädning och sånt. Med sonen studerade jag och jobbade bara extra på helgerna och hann därför vila upp mig mellan arbetspassen. Någon mer som har dom här funderingarna och/eller som vet vad som gäller vid tex sjukskrivning, gravidpenning och liknande?  

Svar på tråden BF januari 2014