BF januari 2014
Hej hej. Plussade igår och har bf 12/1-14. Är alltså i v 5 (4+2). Har en pojke på nyss fyllda två och har jättejätte svårt att tänka mig honom som storebror =)
Hej hej. Plussade igår och har bf 12/1-14. Är alltså i v 5 (4+2). Har en pojke på nyss fyllda två och har jättejätte svårt att tänka mig honom som storebror =)
Är i v 5 och har börjat få underliga smak och luktupplevelser. Yoghurten bara växte i munnen i morse och när jag tog fil istället smakade den gammalt fast den var nyöppnad. Någon som varit med om något liknande? Har även känt smak av blodpudding helt plötsligt haha.
Har n några bra tips på träning som funkar när man är gravid? Alltså även när magen blivit stor. Är ganska otränad men vill försöka komma igång med något så jag dels inte går upp onödigt mycket i vikt (gick upp 16 kilo förra gången) och dels för att jag tror man klarar av alla fysiska förändringar bättre om man håller igång =)
Åh nej, nu kommer illamåendet :/
Ja gud, jag kan knappt sova om jag inte får ligga på mage. Vart jättejobbigt med sonen. Låg ofta och vände och vred på mig länge innan jag kunde somna.
Har börjat fundera på det här med arbete och graviditet. Undrar hur länge jag ska klara av mitt jobb och vad som händer om man inte gör det.Är personlig assistent. Är i och för sig inte jätte tungt men det är vändningar på natten och man ska dra rullstol och en hel del obekväma arbetsställningar som att sitta på huk vid påklädning och sånt. Med sonen studerade jag och jobbade bara extra på helgerna och hann därför vila upp mig mellan arbetspassen. Någon mer som har dom här funderingarna och/eller som vet vad som gäller vid tex sjukskrivning, gravidpenning och liknande?