BF januari 2014
Nu har jag plussat också. Beräknad den 10/1-2014. Känns underbart har försökt ett tag. Fick ett missfall för 1 år sedan men nu ska den stanna kvar har jag bestämt. Har en son som fyller 5 år i sommar.
Nu har jag plussat också. Beräknad den 10/1-2014. Känns underbart har försökt ett tag. Fick ett missfall för 1 år sedan men nu ska den stanna kvar har jag bestämt. Har en son som fyller 5 år i sommar.
Idag sov jag ovanligt länge. Annars vaknar jag tidigt nu för tiden. Får snabbt äta innan man blir för illamående. Känner molvärk hela tiden i magen eller ryggslutet. När jag rör mig hastigt kan det göra jätteont i magen. Känns ändå bra att man känner något.
Idag är ingen bra dag. Jättetrött och ont i magen. Moler och jag tror det är tarmarna som gör ont också är trög i magen. Skulle helst vilja ligga i soffan men får jobba några timmar till. Har ni andra ganska kraftig molvärk eller hur känns det i magen.
Blödde lite i em. Har kraftig molvärk nu. Så vi får se vad det blir av det. Önskar förstås att det beror på nåt annat än mf.
Har nu varit inne och kollat mig eftersom jag blött lite och haft ont i magen. Men det gick bra en liten på 3,4 mm med ett pickande hjärta. Däremot var jag förstoppad så nu får jag göra något åt det.
Susanne 1975 jag gick in i v 7 igår.
Nån som har tips mot förstoppning. Har ont i magen (tarmarna).
Berättade för vår son idag att han ska bli storebror. Han fyller 5 i sommar. Han var med när vi förra året fick missfall så han vet hur det kan gå. Ikväll när jag lade han sa han: godnatt bebis hoppas du stannar kvar. Man blir lite rörd.
Ska på konferens i två dagar nu med spa avd. Har inte kollat vad som gäller i början av graviditeten med bastu och bubbelpool. Nån som vet?
Gick in i v 12 igår och läser att nu kan illamåendet lätta men både igår och idag har jag mått jätteilla. Jobbar en vecka till innan sem så jag hoppas jag klarar av det. Är trött med så det blir mest soffläge.
Ska utomlands i sep och de rekommenderar twinrix. Blir osäker om jag får ta det. Läser olika om det. Någon som tagit den sprutan gravid?
Har nu bokat tid för rul. 12 aug är ett tag kvar innan man får se den lilla i magen. Nån mer som är dubbelt så stor och hård på magen på kvällen?
Haft en bra dag idag piggare än vanligt så jag har orkat städa lite tom. Hoppas det blir fler dagar man känner sig piggare. När illamåendet minskade så kom huvudvärken, svag huvudvärk hela tiden har jag. Tar nässpray med saltlösning för att minska trycket i huvudet. Slemhinnorna svullnar.
Har varit på rul nu. Känns så skönt. Har varit orolig inför detta. Det var jag inte alls förra graviditeten. Men allt såg bra ut och så härligt att se att det faktiskt är något inne i magen.
SB2011: blev 8 jan istället för 10:e. Några fina bilder blev det.
3:e gången nu jag får som frossa. Var efter jag varit uppe på toa i natt. Låg i sängen och skakade och hackade tänder. Helt slut efteråt känns som ett träningspass. Nån sov varit med om något liknande.
Jag har 2 sjukhus att välja på. Hör till näl men har närmare och bättre väg till Karlstad. Födde på näl förra gången då jag födde på sommaren men tror det blir Karlstad denna gången.
Är nu hemma för andra veckan. Började hemma med rejäl förkylning, hosta och ont i halsen detta har inte gett sig helt. Men har även sån huvudvärk och yrsel. Så trött och slut i kroppen. Soffläge länge och orken i kroppen är slut. Måste på nåt sätt träna. Gick en kort sväng i går blev mör i benen på det lilla. Axlarna och nacken måste jag bygga upp med.
Behöver köpa lite mammakläder men vilka affärer säljer det? Hm vet jag. Men har kappahl och Lindex slutat med det? Vart handlar ni?