• vilja89

BF januari 2014

Är helt chockad fortfarande. Plussade precis. Testade två stycken. Kom fram direkt. Känns så overkligt. Som att jag sitter och ljuger.
    Sambon kommer hem om en timme. Det blev inte en helt vanlig måndag.
    Så glad!  

BF 4 Januari.  

• vilja89
    BF-lista
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet 
    2/1 - heartems, andra barnet
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet 
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1- fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet 
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet.
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    11/1- Nesseo, 27 år , Första barnet  
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet 
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
  • vilja89

Börjar smälta det positiva testet nu. Jag var helt säker på att det var negativt, så blev helt chockad när det var positivt. Testade på BIM + 6. Men fick en liten blödning den dagen min mens borde dykt upp, så antog att det var mensen liksom. 
    Såg att ni diskuterat symtom. När jag tänker tillbaka på hur senaste veckorna varit så har jag känt konstiga lukter lite då och då som ingen annan verkar känna. Jag har varit yr. Senaste dagarna har brösten börjat värka rätt mycket och jag har en ihärdig huvudvärk. I övrigt verkar jag må fint än så länge. :) Är nu i vecka 6 (5+1). 

Hur mår ni?  :)

• vilja89
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:24:31 följande:
    Jag känner mig lite nojjig att över att få missfall igen :(

Är det någon som vet hur man ska tänka kring graviditet och träning? Jag tränar mycket och ofta i vanliga fall (både kondition och styrka). Nu  är jag lite orolig för om jag ska ta i för mycket. Någon som har kunskap om detta? 
    Har också funderat på det där kring träning. Jag spelar en bollsport bland annat. Nu är i och för sig säsongen över och när den drar igång igen är jag nog för tjock för att vara med. Men min tanke är att det är läskigt om man får en boll i magen. Känns som att inlines och löpning borde jag kunna köra på så länge orken finns. :)

När jag vaknade i morse trodde jag att de två plusen på testen igår var en dröm. Det var helkonstigt, så nu går jag  runt och tror att jag kanske inbillade mig. Men visst kan väl inte två test visa fel? Eller? Vilket fall som helst ska jag ringa till barnmorskemottagningen imorgon. Känns skönt. 
    Mina bröst ömmar verkligen mycket och jag har en väldans huvudvärk och är sååååå tröööött. Men känner mig inte svullen, inget illamående, inget sådant. Det är nog det som gör mig tveksam också.
    Sorry för en hel roman. Men är så förvirrad i mina känslor. Var helt 100% på att testet skulle visa negativt och när det visade ett tydligt plus efter bara några sekunder så hamnade jag på ändan på golvet. Fick nämligen en mindre blödning exakt på dagen min mens skulle komma, så trodde "det var det" liksom. Jisses!

Hur mår ni idag? :)

• vilja89

Åh. Jag har haft så himla svårt att ta in den här graviditeten, så idag (BIM+8) köpte jag ett tredje test på Apoteket och testade. Det visade också positivt. Nu börjar det sjunka in, sakta men säkert! Jisses, det ligger en ärta där inne!! :)

Har ni berättat för era nära? Jag ska till barnmorskemottagningen på Torsdag nästa vecka, efter det kommer jag berätta för min familj och sambon för sin. Just nu är det bara min sambo och min mamma som vet. 
    Idag har illamåendet börjat smyga sig på och jag som dricker vatten sällan, är konstant törstig och dricker nu massor med vatten.
    Jobbar på förskola och är ute mycket och är verkligen galet trött så det är rätt skönt med långledighet till Tisdag nu. :) 

• vilja89
    Elvinsmamma skrev 2013-05-08 19:49:05 följande:
    Jag har berättat för dom närmsta och på min avdelning på jobbet mest så dom vet varför jag mår som jag mår.. jobbar också på fsk :) jag har tagit 6 st test sen jag fick ett plus och jag skulle kunna ta ett varje dag! så förstår hur du känner!
    Törstig är jag hela tiden med! idag har jag nog druckit 3-4 liter minst!! haha sen är jag väldigt förkyld också så detr har nog lite med det att göra också!
    har du något barn sen innan?
    Glad 
    Ja, jag har funderat också på att berätta på min avdelning. Men jag tror jag väntar med det till Torsdag också efter barnmorskan. 
    Ja, förut kunde gå ett par dagar utan att jag drack vatten (inget bra!) och nu dricker jag MINST 1 ggr i timmen. 
    Jag har också börjat bli lite småförkyld. Annars är jag bara galet trött och mina bröst värker väldigt mycket, så att det stör när jag ska sova.
    Ska träffa två av mina bästa vänner idag, vet inte hur jag ska kunna hålla mig!

Nej, har inga barn. :) Ditt namn skvallrar att du har det? ;)

• vilja89

Emmasee, vad tufft jag plussade också 6 Maj och hade sista mensens första dag den 31 Mars :) Har dock BF 4/1!

• vilja89

Jag har berättat för mina närmsta vänner nu. Vi umgås så pass mycket och har våra vinkvällar så hade aldrig gått att hålla det hemligt längre. De började gråta! Så fint att de blev så glada för vår skull. :)
    Imorgon går vi in i vecka 7. :) Har haft rejäl molvärk idag i magen. Hade väldiga problem med mensvärk förut och åt mycket piller mot det, kan det höra ihop? Mycket mensvärk förut och mycket molvärk nu? Hm.

• vilja89

Nyss hemkommen från Mvc, från första besöket. :) Blev tömd på tre stora rör med blod. Alltid varit extremt nålrädd, men det gick bra idag. Allt för Ärtans bästa ;)

Någon som vet om man kan byta varor på Apoteket? Ville köpa tillskott av kalcium, folsyra och järn, men råkade köpa med endast folsyra (blev lite stressad när min moster stövlade in när jag stod där). Den är oöppnad och jag har kvitto.

För övrigt börjar illamåendet smyga sig på och jag blir yr lätt. Känner att det inte finns något jag vill äta. Förutom yoghurt och fil.
    Eller smörgåstårta, haha!
    Hur mår ni tjejer? :) Någon som fått några cravings? Jag ratar allt med socker just nu. Känns snuskigt. Är inte direkt sugen på något.

• vilja89

Jag har också molvärk. Är inte orolig. Det klart det känns med tanke på allt som pågår där inne. :)
    Igår hade jag ont i bäcken, rygg och mage samtidigt så jag inte kunde gå, då blev jag lite orolig. Men det gick över när jag fick vila, var ute och gick med hundarna när det slog till.
    Varit på ettårskalas idag hos min systerson. Kändes som att alla tittade på mig och anade vad jag bär på för hemlighet. Dessutom kan jag knappt knäppa byxorna. Min mage är galet svullen och jag är sååå trött. Sov tre timmar förut efter jobbet.

Svar på tråden BF januari 2014